Monday, August 9, 2010

Litt stæsjing i huset.....

Jeg har etter ønske fra min kjære byttet ut brødboksen vår. Han syns nemlig denne er finere enn den vi hadde, og jeg er enig om at det er ett bedre sjakktrekk å ha en en selger i butikken, enn en fra Perfeckt Home....
Brødfjølene er i bruk hver dag nå, for de er utrolig kraftige, så de tåler en trøkk. Mye mer glede over disse enn en stygg plastfjøl. :)
Har også fylt opp av ting i rosa i kjøkkenskapene mine, siden det er både sommerlig og romantisk. Mannen i huset pleier å forsyne seg at de blå skålene han da, -de står i ett annet skap. ;)

Jeg tviholder på sommerstemningen så lenge som mulig, for vinteren er mer enn lang nok for meg. Lyse farger er derfor ett must, selv om jeg ser for meg litt i rødt til jul. Oppmuntrende det.
Har også pyntet litt i stua med nye ting fra Lisbeth Dahl.
Fikk en nydelig ramme som fortjener ett fint bilde.
Disse skal imidlertidlig opp på soverommet, -ja ikke nøkkelringen da, men mannen i huset har lånt bilen min i dag, så jeg har ingen nøkler....
Smykkestativet har jeg ønsket meg lenge, men det har vært utsolgt fra lageret i Danmark tidligere. Nå fikk jeg de inn i butikken, og ett blir mitt.
På brettet ligger en nydelig selskapsveske. Den skal henge til pynt oppe, i påvent om ett eller annet selskap en gang i fremtiden.
Jeg er svært mye alene hjemme for tiden, for mannen er så opptatt, men i dag fikk jeg god hjelp av jentene. De syklet på butikken og kjøpte middag, i tillegg pantet de noen poser med flasker. Jeg har også lovet de hver sin premie fra butikken min, om de klarer å la være å krangle i dag, i tillegg til butikk-turen. Hittil har det gått utrolig bra da, men det gjenstår å se.
En blir så innmari sliten av bråk og kranglende unger, så jeg driver å tester ut flere ting for å se om noe hjelper.
Å hjelpe mamma å pakke ut Lisbeth Dahl-varer er i allefall kjempegøy, selv om det ser ut som det har vært krig her etterpå.
Akkurat som julaften dette, sier Nathalie. ;)

11 comments:

  1. Har du igjen av skjærefjølene i butikken din? Pris på stor og liten ønskes i så fall :)

    ReplyDelete
  2. Stillhet er nok det jeg verdsetter høyest av alt - med tre barn i uset er det en sjeldenhet, men når den er der - ja så er det helt skjønt - en stund i hvertfall, til det liksom er litt stille og radioen må på...
    Hilde

    ReplyDelete
  3. Ja, jeg har noen få sett igjen.
    345,- er prisen for begge,og de er både tunge og solide.

    ReplyDelete
  4. Mange nydelige bilder, og helt klart gøy med noe nytt.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    ReplyDelete
  5. Herlig med lyse farger, trenger det utover høsten og vinteren også:) Og ja, rød er en liten favoritt her til jul, noen små detaljer uten at det tar helt av...

    Kaja:)

    ReplyDelete
  6. enn at posten klarte sende pakken min til bardu istede for bardufoss, så må vente heeeilt til i morra før æ får den, for d kommer visst ingen pakker på mandager i post i butikk her... kjente æ ble såå sint og skuffa når æ oppdaga d på lørdag... skulle jo ha d me på hytta..
    jaja den som venter på noe godt...

    lene

    ReplyDelete
  7. Her var det jammen mye fint og glede oynene med...:)

    //Nina

    ReplyDelete
  8. hei.
    så nydelig en brødboks,
    vakker,
    jeg har å de fjølene i porselen,men har ikke tord å bruke dem,så de kan brukes,?så flott..
    nydelige bilder fra et vakkert hjem.
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    ReplyDelete
  9. Så fine bilder av alle de nydelige tingene! Er helt enig med deg. Lyse farger er trivelig, og vi må prøve å holde på sommeren så lenge som mulig.

    ReplyDelete
  10. Virkelig flotte ting du har tatt inn fra L.D. Kjøkkenet ditt er som alttid lekkert. Er veldig glad i rosatoner selv og skal ha endel rosa stående fremme i glasskapet jeg holder på å pusse opp for øyeblikket.

    Monica

    ReplyDelete
  11. Nyyydelige kjøkkenet,så lett og sommerlig. :)Tviholder på sommeren jeg også.:) Mette.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)