Monday, November 22, 2010

Da har Nina endelig vært litt kreativ....

Da har jeg kreert årets jule-fyrstikkesker, og fått laget endel.
Flere ulike utgaver, både med og uten blondedekor.
Scrappedronningen Idun har lært meg noen fine triks, bla denne fine glittersprayen som en så vidt skimtes på bildet under.
Idun har også dekorert endel fyrstikkesker, -og da med både "revne" og svertede kanter, og med ekstra papp bak bildene. Kjempefine, og ser så gammeldagse ut.
Mine er litt mer av den enkle sorten, men jeg unnskylder meg med at jeg tror det står litt mer på min "to-do-list", kanskje....?
Alle skal i allefall ned i butikken og forhåpentligvis få nye hjem.
De aller fleste har vel sett disse svarte boksene med rødt lokk med tennbriketter i på butikken.
Vi bruker alltid disse når vi tenner opp, men Leon har sørget for at vi må sette den opp på peishyllen, -han har trolig elendige smaksløker, for han spiser de. Og tro meg, at den røde og svarte boksen syntes godt midt i min lyse stue....!
Jeg har i over en måned tenkt at jeg må finne noe penere å ha de i, og så kom jeg på at jeg har disse søte metall-boksene i butikken. :)
Kan sikkert finne noe annet akkurat i jula da....
Fant en haug med mystiske blogge-bilder på kameraet mitt da jeg skulle laste de inn her....
Hmmm....
Disse bloggeprinsessene mine blir nok noe vidløftig om noen år.....

18 comments:

  1. så flink du er Nina :))
    har laget en drøss med esker jeg oxo, kjempe artig ja... får jo helt dilla når jeg først begynner med noe jeg ;)

    Ingrid

    ReplyDelete
  2. Er i modus jeg og. Full rulle i oppussings kaos og dekorerings modusen igjen. Fine fyrstikk esker. Hehe Leon er en godklump da. Gi han en nuss fra meg da. =)

    ReplyDelete
  3. Fine a gitt. ;o) Flink du, rekker jo alt. hihi

    Se på bloggen min da!!! ;o))

    Nattaklem

    ReplyDelete
  4. Koselig og flott blogg, som alltid.
    Kirsten Reinertsren

    ReplyDelete
  5. så fine de ble...hvor finner du slike vintage bilder?

    ReplyDelete
  6. Nyyydelige ble de,frystikkeskene dine og jeg er ikke i tvil om at de kommer til å få nye hjem ganske så fort!!! Sikkert kjempemorsomt å sitte og putle med....men for min del så var det den tiden da!!!
    Men den tennbrikkettbokse din var bare lekker altså!!!!Kjempesmart....særig siden noen faktisk klarer å spise brikettene!Wow!Jaja....her spiste Martine hundemat når hun var liten....ikke særlig appetittlig det heller:)
    tenk hadde du hatt en sånn boks i MEGASIZE så kunne jeg jo hatt hundematen i den.selv om det bare er hundene som spiser hundemat nå(og katten også forresten).Det hadde vært noe spør du meg:))))
    Ha en flott dag:))))
    Tove

    ReplyDelete
  7. Hei,den boksen til tennbrikker var fin:)Jeg kjøpte meg en sink boks hos Skeidar til tennbrikker....de hadde og til telys:)det var skrevet tennbrikker og telys på de.
    Fyrstikkeskene var kjempelekre.
    En fin uke til deg

    Gunn

    ReplyDelete
  8. Superflotte fyrstikkeksker! :D

    Har du brukt glandbilder eller? Fant noen på Nille som liknet veldig på de bildene du har :)

    Utrolig flott boks! Jeg har så langt bare funnet meg en enkelt treboks med lokk fra IKEA...

    ReplyDelete
  9. De var kjempefine! Så flink du er! Virkelig kreativ:) Jeg skjønner ikke hvordan du rekker alt jeg, du må være superwoman!!!

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  10. Hei Nina,

    Vi liker veldig godt din blogg hvor du med stor iver skriver om bl.a. interiør og hage. I denne forbindelse vil vi sette stor pris på om du kunne tenke deg å stå på vår blogger outreach liste om dette og tilsvarende tema.

    For tiden holder vi blant annet på med en konkurranse hvor man kan vinne en Quooker – den kokende vannkranen (se www.quooker.no for mer info om produktet). Hvis du kunne tenke deg å stå på denne listen, vennligst kontakt Erik Sørflaten på erik.sorflaten@no.mslworldwide.com

    På forhånd takk.

    Med vennlig hilsen
    Erik Sørflaten på vegne av Quooker Norge.

    ReplyDelete
  11. Kjempeflotte fyrstikkesker dere har laget!!! Må få tak i en finere boks jeg og til de tennbrikettene...HA en flott uke! Hilsen Caroline

    ReplyDelete
  12. Masse flotte esker her :D du er flink... så genialt å ha en egen boks til å ha tennbrikkene i, ikke dumt, d har jeg IKKE komt på så den idèen skal jeg "stjele" av deg. Takk for super tips :D

    ReplyDelete
  13. Åååh, jeg har lett overalt etter glitterspray!
    Hvor har du fått tak i det??

    Forresten, lekre fyrstikkesker!
    Og slike dekorative bokser er kjekt for ting som ikke er så dekorativ ;)

    ReplyDelete
  14. Så fine de ble:) fikk lyst å gjøre dette selv nå :) de boksene er herlige, har en slik selv..ingen dum ide å fange tennbrikkene i noe dekorativt:)
    Go kveld til deg:)

    ReplyDelete
  15. Så nydelige fyrstikkesker!
    Og, den boksen du har funnet til tennbrikettene var bare nydelig!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  16. Hei nina S hjem!
    i
    Siden det var jeg som kjøpte dæm til nina så kan æ jo fortelle deg hvor du får tak i slik glitterspray..

    butikken vi har kjøpt av heter bikuben.. www.bikuben.com
    så må du leite inne på sia nedover : der skal det stå PENNER MALING MIST OG GLITTER trykk på denne.. da kommer du inn på enda en side LET TIL DU FINNER DER DET STÅR DETTE : Tattered Angels Mist.. DETTE er merket som selger glitterspray.. som vi scrappere bruker mye av... å det er to som gir en sånn fin glitter skimmer spray.. den ene heter ..irrisistens gold å den som heter dazzeling diamonds.. de er super fine :) men den som heter gull er å fin ... håper dette var til hjelp? kan jo hende du har en lokal hobby butikk nær der du bor som har akurat denne ? lykketil, hvis ikke er det bare å sende en melding inne på bloggen min..

    ha en fin kveld

    ReplyDelete
  17. really an eye opener for me.

    - Robson

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)