Monday, November 15, 2010

Kan ikke vente, så send en rørlegger TVERT!!

Det bare kribler i fingrene etter å få meg vaskerom.
Det ser kanskje ganske klart ut på dette bildet, men det er ingen vits i å sette inn vaskemaskin uten tilkoblet vann....
Jeg har en rørleggerkamerat, men jeg tror han er innmari opptatt for øyeblikket, så enten får jeg vente, eller ringe noen andre. I mellomtiden får jeg fuge og male om igjen veggene. Har kjøpt en ny, superseig fugemasse nå som skal være 20% elastisk, og gå tilbake til sin opprinnelige form etterpå. Den heter MultiSeal Byggfog og kommer fra Casco. Dessverre holder det ikke med vanlig silikon-presse til denne, så jeg må låne meg en med mer kraft. Seig.com, men da skal fugene mellom panelbordene ikke sprekke opp.
Ting og tang samlet gjennom de tre siste årene, står på vent til å omsider finne sin rette plass.
Skal ha to hyller hengende over benken (som heller ikke har kommet opp, men står nede i kjelleren) -men ble litt uenig med megselv hvilke knekter jeg skal velge. Mine hjemmelagede, eller støpejernsknektene.
Jeg har jo sånne store støpejernsknekter i døråpningen, og har tenkt å ha to små i bislaget, under hattehyllen. Kanskje disse ville vært fin også her?
Stilen er jo litt enkel ellers, og det blir mye emalje, for jeg liker det så godt, i tillegg passer det perfekt til denne kjempesmale V-fasen (panelet)
Vurderer å henge opp en vindusfrise lik den jeg har i butikken min, her i vinduet, men jeg har ikke "prøvd" den enda, fordi det sto så inneparkert nede i varelageret mitt.
Vaskepulverboksene mine vil nok bli fine her inne.
I boken Lev Vackert kan du se bilder fra dette vaskerommet, -kjempekoselig og helt i min stil. Har du ikke kjøpt boken, så har jeg nettopp fått inn en tilleggsbestilling på ett fåtall bøker som jeg selger videre. Anbefales!

I min jakt på nye blogger i kveld, kom jeg over denne som heter Hannes Dagbok, som jeg falt fullstendig pladask for. Jeg skal pløye denne bloggen mere i morgen, og anbefaler virkelig ett besøk.

I tillegg vil jeg takke alle de 170 personene som har stemt bloggen min frem til andreplass i BoligPluss' sin konkurranse som avsluttes i morgen.
Håper noen av dere også kan stemme denne siste dagen, slik at jeg få beholde plasseringen. Førsteplassen ligger miles ahead, så den satser jeg ikke på i det heletatt.
TUSEN TAKK!!


19 comments:

  1. Spennende prosjekt et vaskerom også ♥ og er helt enig med deg ang bildet på Lev Vackert, en nydelig stil! Hannes Dagbok er en fantastisk flott blogg, mye inspirasjon å hente her også :) Har vært inne på Bolig Pluss og stemt på deg nesten alle dagene….. Så gratulerer så mye med andreplassen ♥ men hvorfor nøye seg med andre plassen? – nei her går vi for GULL :)) skal starte opp de 3 andre maskinene her nå og stemme i vei *hihi…* Beklager at jeg ikke har fått vært inne så mye til deg og lagt igjen en kommentar, men har vært i litt dårlig form. Men har sittet å tittet igjennom innleggene dine og de er som vanlig veldig inspirerende – flink du ♥ Ønsker deg en herlig og flott uke som kommer, så titter jeg innom igjen snart. Stor klem fra Mette

    ReplyDelete
  2. Ja du har litt å gjøre foran deg da. Du er nok en aktiv dame. Koselig blogg som jeg har fulgt nå. Vi sees.
    klem

    ReplyDelete
  3. Heldige du som får deg vaskerom! Blir sikkert kjempelekkert og koselig å jobbe i. Her må jeg ofre den utvendige boden hvis det skal bli noe av, så det spørs om jeg har lyst til det. Litt kjedelig å gå ut om trappa med tøyet også. Dessuten får man vel ikke nok boder heller??
    Var akkurat inne og la igjen min stemme til deg i BoligPlus. Lykke til! Du hadde nok fortjent å vinne!
    Ha ei super uke!
    -Hilde

    ReplyDelete
  4. Vaskerommet ser ut til å bli kjempefint, MYE bedre enn det hølet som er vårt vaskerom! :o) Huffamei...

    Mange fine vaskeromsdetaljer du har "på vent". :o)
    Lykke til i konkurransen!

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  5. Hei snille,snille!

    Tenk å våkne opp med sykt barn og innstille seg på at denne dagen kommer til å være litt stusselig så blar jeg opp kommentaren din og alt blir solskinn!
    Alle lovord sendes slevfølgelig i ditto og jeg har bare "blogglandia er stort" å skylde på for at jeg har gått glipp av bloggen din:)
    (Men det skal sporenstraks rettes opp med en stemme på Boligpluss sine sider;))
    Nå skal jeg cruise litt rundt her inne hos deg og håper du samtidig får en deilig dag!

    God Klem...

    ReplyDelete
  6. Jeg må bare si jeg er mektig imponert over et så fint vaskerom!

    Tror ikke at mitt vaskerom ville ha vært noe jeg kunne blogge om.

    Men, jeg kan jo drømme om å få laget meg en finere vaskerom, etter hvert. Inspirasjon mangler i alle fall ikke, med disse fine bildene.

    Sier som Mette: Gå for gull!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  7. Ja ett vaskerom er ett must, og er det i tillegg ett fint rom, ja da er man heldig.
    Lykke til med rørlegger.

    Klemmer Line

    ReplyDelete
  8. Vi brukte vanlig, hvit byggacryl på badet og fuget opptil cm-store sprekker mellom perlepanelbordene. Og så brukte vi acrylmaling med glansgrad 30 oppå (butinox). Og det HOLDER. Har ikke en sprekk noe sted. Og dette er det badet vi bruker mest, med relativt dårlig avtrekk og mye dusjdamp og lange tider uten bruk på vinteren (når vi reiser på "sommerferie")...

    ReplyDelete
  9. Å så fint d vaskerommet kommer til å bli.... står på min ønskeliste for fremtiden også.... ja den bloggen du "fant" er virkelig ålreit... har hatt den lagra på favoritt lista en stund, er fra nabo by`n....
    Hmmm begge knektene blir nok fine, men tror kanskje hadde gått for dem smijern... eller kanskje ikke.... hehe

    Hilsen Linn, Sarpsborg

    ReplyDelete
  10. Heisan Nina Neida du er ikke milevis i fra i dag ;-) Var inne nå og stemte og nå hadde du 942 og første plassen har 965 så håper at du får flere stemmer før det er slutt i dag gitt ;-)
    Å ja kan du sende en rølegger eller ødelegger til meg oxo he,he og sukk ja du har akkurat slik som jeg ønsker å få det på vaskerom og har akkurat samme skilt som deg;-) Smiler og tror vi er ganske så like ;-) Klem ifra Ninnis

    ReplyDelete
  11. Hei på du! Vaskerommet ditt kommer til å bli en drøm ser det ut til, noe jeg ikke kan skryte på meg. Vårt ser egentlig helt jævlig ut, men med litt maling hadde det sikkert bra der oxo. Men det har liksom ikke blitt prioritert ettersom det er i kjelleren, kjelleren er nemlig et glemt område hos oss.
    Joda, sprayene har kommet frem og allerde blitt hyppig brukt, synes lukten er supergod.
    Ha en fin-fin uke snuppa!

    ReplyDelete
  12. Neck-to-neck i boligpluss nå, så så veldig håpløst er det ikke.

    ReplyDelete
  13. Hei,jeg har stemt på deg Nina,men ligger du ikke på toppen?? Jeg fant deg øverst og fant ingen som hadde mer poeng enn deg..Kanksje det er noe jeg ikke har sett...Lykke til iallefall.Klem fra Karin

    ReplyDelete
  14. ... og der var boligpluss sin stemmedings hacket og en outsider hadde brått fått 1000 stemmer i løpet av 10 min. ;)

    ReplyDelete
  15. Oyyyy da berta!

    Du får vel det fineste vaskerommet ever! hehe Tør ikke engang si åssen mitt ser ut. haha ;o)

    Meeen en gang skal vel det tas også, men ser ikke det som noe hast nå. Nå er det walk in garderoben min som står for tur. ;o) Å jeg fant et lekkert gulv her forleden. Yesss

    Klem klem

    ReplyDelete
  16. Spenennde, blir nok et lekkert vaskerom. Å så klart stemmer jeg på deg =) Hver dag hihi..

    ReplyDelete
  17. Gratulerer som den moralske vinner av boligpluss iallfall. Jeg tviler vel på at de har fanget opp at "vinneren" fikk de 1000 ekstra i løpet av 10 min så ....
    Jaja - ikke så mye å bry seg om da.

    ReplyDelete
  18. Jeg stemmer og stemmer og stemmer. Gjør så godt jeg kan fordi dette forjener du snuppa. =)
    Lekkert vaskerom du viste bilde av og jeg vet at ditt også blir vakkert. =)

    ReplyDelete
  19. Hei!
    Lurer på hva du har av vindusfriser og hylleknekter som kan brukes på samme måte? Og har du noen tips, evt bilder på hvordan man kan bruke de? Jeg har nemlig ikke særlig dype vinduer, heller ikke franske fine, bare vanlige som alle i leilighet på østlandet har..
    Likte spesielt den stooore lange:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)