Sunday, November 28, 2010

KFOR-styrken har inntatt Paradiset!

Kom opp fra butikken i går, og ble møtt av en stue som så ut som den var invadert!

For som jeg hele tiden har påpekt, så er ikke hjemmet vårt på noe måter ferdig, -bare beboelig....

PS Lysekrone er montert, selv om min kjære bare fant to lyspærer.
PSPS legg merke til kveilen av ledninger som ligger under tv'n.....(men du så sikkert bare den irriterende skjeve lampeskjermen, og gardin-opphenget ;) )
Til å få mark av, men sånn er det å ha en moderne mann!
Som jeg skrev for noen dager siden, manglet også gangen vår noen lister, men i dag har de altså kommet opp!
Rund hele garderoben vår, slik at det blir mer helhet. (Mangler en list mellom skapet og veggen i bakkant nå, bare)
Og selvfølgelig sparkling av spikerhull, fuging mot taket og maling, men det er Nina-arbeid.
Jeg hater jo disse hullene etter stiftene fra spikerpistolen og bare MÅ sparkle de!
Andreas burde egentlig ha vært snekker, for han er så nøye på det han gjør.
Jeg ville ha taklist foran skapet også, -men listen var for bred i forhold til glipen mellom tak og skapdør, så det ble liksom litt vanskelig. Men 15 minutter etterpå var problemet løst, og listen kommet opp!

PS taket her var belagt med Agnes takess-plater, noe jeg også hater, -og ble derfor belagt med tynne rehab-gipsplater. Her er ett lite før-bilde av den dele av gangen som nå har smalpanel på veggen.
Om du ser nøye på gangen min, kan du gjette Ninas neste prosjekt??
Jepp, slipe ned døren til soverommet nede med påskegule dørspeil!!! ;)

Dette har allerede fått en omgang med excentersliperen min, og ett strøk med gulvmaling nå i kveld. Gulvmalig flyter så lett utover, og er endel sterkere enn vanlig interiørmaling, og vil derfor passe bedre på vårt godt brukte kjøkkenbord.
 Jeg kobler industristøvsugeren vår til slipemaskinen når jeg pusser, slik at mesteparten av støvet blir sugd opp. Når jeg plugger stikkontakten til pussemaskinen direkte på støvsugeren, starter denne når jeg slår på pusse-enheten. Enkelt og greit.

En annen fin ting jeg vil tipse om er en slik vinkel-finner.....
I gamle (og enkelte nye) hus, er det jo sjeldent at hjørnene er presis 90 grader.  Denne saken settes bare inn i hjørnet du skal vinkle, så legger du den på sagen og kapper der den stiplede linjen er. Vår sag har laserlys der sagbladet treffer, så da blir det enda enklere. Den kan  selvsagt også brukes i ytre hjørner, da du bare drar ut de sølvfargende greiene ytterst.
Her er en grei video der du ser den i bruk.
Jepp, det var litt reklame for Festtool, -kjøle go sag!

Nå skal jeg se ferdig film (som jeg titter litt på mens jeg blogger) og male noen dørstokker, samt trekke vinnerne i advents-give-awayen min. :)

7 comments:

  1. Hei;)
    For en herlig blogg!Liker stilen din:)) la meg til som følger her med en gang;))

    ReplyDelete
  2. Du overgår deg selv, hele tiden, Nina. Jeg er SÅ imponert.
    Klem fra Kirsten Reinertsen

    ReplyDelete
  3. Hei Nina! Det er kjempemorsomt og inspirerende å lese bloggen din.
    Et lite tips; Jeg er selv ganske pirkete når det gjelder spikerhull i tak-/gulvlister og har brukt Liberon reparasjonsvoks i stedet for sparkling og sliping. Det er kjempeenkelt å bruke, og gir et utrolig bra resultat. Lykke til videre med blogg og oppussing:))

    ReplyDelete
  4. Hihi, ja ledninger er ikke noe morsomt, jeg har akkurat det samme problemet.
    Det ble forresten fint med lister.
    God tirsdag.
    Klem Line

    ReplyDelete
  5. Heia :)

    Etter at jeg fant ut at jeg kunne stemme på flere har du min stemme :)

    Kommer aldri opp til deg og dine stemmer alikevel. Bare jeg kommer forbi hun som etter deg er jeg glad.
    Du var en av de første som komenteret min blogg .
    ha en fin fin dag :)

    ReplyDelete
  6. Hei :)
    Hvilken farge har du på veggene på kjøkkenet ditt? Håper du kan svare! :)
    Liker bloggen din veldig godt, og følger den hver dag!

    ReplyDelete
  7. Så flott det var blitt.
    NYDELIG.
    ha en flott dag.
    Klem Alfa

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)