Wednesday, November 10, 2010

Lille speil på veggen der....

Innimellom slagene prøver jeg å få til nye ting med huset.
I dag kom gardinene jeg hadde bestilt til butikken, -men de jeg skulle ha på soverommet, kom selvsagt ikke.
Prøvde likevel denne som er hakket enklere, men også rimeligere enn de jeg har i vinduet.
Lurer på hva manne sier om dette, -å sove som en prinsesse er nok ikke drømmen, men jeg får prøve å få han til å tenke på helt andre ting enn å se i taket....
Sløyfene på denne gardinen er av det samme stoffet som resten av gardinen, og tungekantene noe enklere enn de i vinduet, men begge er fra Herregård Design, og sydd i Norge.

Her er gardinene jeg kjøpte før jeg selv startet butikk, og syns de er så fine at jeg ønsker å tilby de til egne kunder.
Lysestakene som flere har kommentert, kjøpte jeg for snart 8 år siden, til badet i mitt forrige hus.
Dette huset har ikke skikkelig bad enda, så derfor står lysestakene her.
Gardinene i vinduet har velour-bånd. Det har også de jeg har i stua, men her har jeg sydd de på selv. Kan du ikke sy, bør du ikke prøve dette, for det finnes enklere ting å bruke en symaskin til, for å si det slik....
I vinduskarmen blomstrer Pelargoniumen, og ute henger løvet fremdeles på trærne. Harmonerer dårlig med de 4 minus-gradene som herjer ute....
Disse lysestakene er nye da....
Har også eksprimentert med de nye serviettene fra Jeanne d'Arc som jeg har vært nede i butikken min og "stjålet" (Beklager dårlig bilde, huff)
Syns nemlig motivet er utrolig godt egnet for stryking på lys.....
Ble fornøyd med disse, men tenkte jeg skulle knyte på en blonde eller ett hampetau + en charms....
Denne årstiden -når hagesesongen er over, kribler det i fingrene etter å lage og kreere noe.
Gleder meg til å finne frem hobbyutstyret igjen.
Ikke sikkert at alle er like glad for det, for da flyyyter det her.... ;)

19 comments:

  1. ååå så fint du har det, helt underbart
    Kram Jeanette

    ReplyDelete
  2. Lekre gardiner og andre detaljer.
    Er imponert over alt du rekker jeg.

    Her bobler det iver av kreative ideer, men jeg får liksom ikke rotet meg til å sette skikkelig igang med noe som helst....
    Vel, i morgen skal jeg sy ferdig en kjole en kollega har bestilt. Det blir gøy!

    ReplyDelete
  3. Den "sengehimmelen" var bare råfin :D

    Ser ut til at lysprosjektet også blir vellykket,
    blir sikkert skikkelig fint med charms og anna stæsh på :)) Kjenner at det klør litt i fingrene når du viser slike bilder !!!
    Masse lykke til i avtemmingen, du har jammen krøpet opp noen plasser !!!!!

    En liten onsdagsklem fra det kalde nord ;)

    ReplyDelete
  4. Hei :)

    Koser meg når jeg leser bloggen din!! :)
    Jeg lurer på hvor du har kjøpt det speilet som det er bilde av i dagens blogg? Holder på å pusse opp rommet ved siden av badet, og har lett etter et passende speil i lang tid. Dette så ut til å kunne passe :)

    Hilsen Eva

    ReplyDelete
  5. Så mange vakre detaljer!
    Om du titter innom bloggen min, så finner du gipskransene "dine". Og jammen ser det ut som de selger seg selv (se kommentar. Ja, jeg har linket til deg, så jeg regner med du hører fra henne).
    Vakre tanker fra K@ri*

    ReplyDelete
  6. Så koselig blogg du har! Og superfine gardiner! *elsk*

    Tusen takk for titten, jeg kommer gjerne igjen:)

    ReplyDelete
  7. Eva: speilet kjøpte jeg på Bohus i Molde for ca to år siden.
    :)

    ReplyDelete
  8. Lekker berta. Ja du får nok få han derre gubben din til å tenke på helt andre ting ja. ;o) hehe
    Men jeg må ha slike servietter jeg også, så send de med i pakka mi. ;o) Men hvordan får du de på lysa? Jeg bruker decopage måten, men hva gjør du?

    Klemmers ;o)))

    ReplyDelete
  9. Absolutely breathtaking!


    Bisous,

    Sandy @ My Shabby Streamside Studio
    http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Så herlig sengehimmel, og fantastisk flott med kransen i metall! Ja, du får be ham se an annen vei - på deg?!!

    Klem Cathrine
    som ikke har sånn prinsesshimmel mer... snufs...!

    ReplyDelete
  11. Takk Nina :)

    Ønsker deg en flott dag i Paradiset :))

    Eva

    ReplyDelete
  12. Så nydelige gardiner!
    Og, kjempefine lysestaker!
    Lysene ble også rå-stilige! Er så imponert over hvor kreative dere alle ser ut til å være!
    Men, jeg lærer, litt etter litt, jeg også. Fint at dere blogger som slike ting, så folk som jeg kan lære. (Ante ikke at man kunne stryke på servietter på lys, blant annet.)

    Ønsker deg en fin dag.

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  13. Du... er det Veøya, Hangholmen og Rødvenfjorden jeg skimter gjennom gardinene dine? Og Torvløysa? Og hjembygda mi?????? HJEMLENGSEL!!!

    ReplyDelete
  14. nyyyydelige lys!! Du er kjempeflink

    ReplyDelete
  15. Så utrolig nydelig senghimmel! Og lysestakene dine var kjempelekre, både de i vinduskarmen og de nye... Er på leting etter noen nye selv, så hvis du har noen tips...?

    Klem;)

    ReplyDelete
  16. Du er såå flink Nina..

    Din blogg er til stor inspirasjon, og jeg digger at du ikke legger 2 fingre imellom..

    Kjenner meg godt igjen:-)

    Ha en glimrende helg..

    klem Ifra Birte

    ReplyDelete
  17. Du er så fantastisk flink til å pynte og dekorere! At du har ein interiørbutikk er ikkje i det minste rart.

    Eg trur ein må anlegg/talent for pynt og dill for at butikken skal vere attraktiv og kjekk å besøke. Dette kan du og det er så kjekt og sjå. At du har tid til det, det fattar eg ikkje :-)

    ReplyDelete
  18. Et helt fantastisk nydelig soverom du har Nina <3 Å jeg må jo si at jeg liker gardinene du har på himmelen din veeeldig godt da ;)

    klem ingrid

    ReplyDelete
  19. Hei. Speilet er aldeles lekkert. Kan ikke finne det i butikken din. Er det til salgs? Hilsen Janne

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)