Wednesday, November 3, 2010

Intime detaljer.....

Jeg har omsider fått lampene jeg plukket ut på messa i januar til nattbordene våre.
10 måneder tok det, og er foreløbig rekord på treg levering. Men etter minst 8 mailer, en oversvømmelse og en forsvunnet restordre dukket de omsider opp. Og fornøyd, det er jeg.
Nå venter jeg bare på gardinene til sengehimmelen, som er lik de jeg har i vinduet. Billige er de ikke, men så hører jeg ikke til de som skifter gardiner så ofte.
Jeg har flere lampeføtter i butikken min, men er vel helt tom for disse skjermene tror jeg (skal sjekke opp i morgen) De jeg har tatt selv, er feilvarer -slik som ofte dukker opp i store kolli.  (Nye skjermer er bestilt)
Knipset bildene i full fart etter at jeg kom hjem fra foreldremøte i dag, for jeg prøvde å få med det siste dagslyset, men jeg måtte ha på lys for det var blitt for mørkt. Derfor rakk jeg ikke å rette på duken på nattbordet mitt.
Pytt, pytt.....
Det føles litt rart å blogge "sjefs-enden" på senga, for det har jeg ikke gjort tidligere. Liksom mer privat enn fotenden.....
Men jeg ville bare vise sengehimmelen min (som dessverre har gått ut av sortimentet til leverandøren og kan ikke skaffes lenger)
Litt spent på hvordan det blir med gardiner på den.
Jeg liker soverommet vårt, og ønsker egentlig ikke å forandre på noe her inne.
Skulle jeg gjort alt på nytt, hadde jeg nok valgt en litt større gipsrosett i taket, og ett ekstra strøk med Faxe på gulvet slik vi har i stua.
Ja, en hvit seng med kruseduller, maken til den Ally MacBeal hadde, hadde nok også gjort seg bra. (Noen andre som husker denne?? Fineste sengen jeg kan huske å ha sett!)

Enda en ødelagt vare fra butikken. Håper det er mulig å få en glasskjærer til å fikse rundt glass. Noen som vet??
Ute har det regnet igjen i dag, så det ble ikke noe maling av husvegg, og stillas må stå enda noen dager....
Drittlei av stygt stillas. Sikkert verdens styggeste!
Farge på veggene: Sans fra Jotun 15 glans.
Tak: Hmmm...? Hvit med en dråpe svart! 80 glans.
Ellers er det noe gammelt, noe nytt, noe pusset opp, og noe slitt.....


17 comments:

  1. Så fint soverom du har. Ser for meg at det er lett å sove godt der. :-)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. http://2.bp.blogspot.com/_MnBnCA5VRSo/S0SWeZVaf-I/AAAAAAAAAjo/zc16iyYyQNc/s1600-h/sherlock+holmes+naked+in+bed.jpg denne senga, Nina? ;D

    ReplyDelete
  4. Heia.

    Knallfine lamper da gitt, men husk å sende 2 til meg da!!! har bare ventet i 10 mnd nå. hehe

    Klem Simone ;o)

    ReplyDelete
  5. Så lekkert soverom, Nina! Mange fine detaljer:)

    KLEM KLEM
    Anette:)

    ReplyDelete
  6. Hei Nina!

    Så flott et soverom!!!

    Har du et nærbilde av de gardinene? Ligner veldig på noen jeg har kjøpt meg! Men vanskelig å se hvordan broderiet ser ut på så stor avstand. Eller jeg har kjøpt den store duken som jeg skal sy om til gardiner, fordi jeg ikke er så glad i slike hempe-knytte-gardiner. hehe...
    Å syns nå ikke at mitt kjøp var så stiv i pris da?

    ReplyDelete
  7. Nydelig soverom Nina, fine lamper, den som venter på noe godt.....

    Ha en fin dag.

    ReplyDelete
  8. Nydelig soverom! Lampa var utrolig lekker :)
    Rosetter i taket er så vakkert! Ønsker meg det når jeg får meg eget hus.

    Ha en flott torsdag :)

    ReplyDelete
  9. Så nydelig soverom!
    Kjempelekkert ♥
    Jeg har så lyst og pusse opp på vårt soverom og, viktig og trives der:)

    Ha en fin dag!

    Klem line

    ReplyDelete
  10. Sissel har lagt inn kommentar nr. 2bildelink og med spørsmål om det var DEN sengen du ønsket deg :-) men det er det vel ikke??!
    Jeg tror du har både finere seng OG sengekamerat enn hva det bildet viser.
    Men til alvoret: Rommet er virkelig delikat/nydelig. Med de oppussede møblene så måtte jeg tenke på gjesterommet til mine besteforeldere. (Går 50 år tilbake nå, altså.) Panelvegger, soveromsmøblement, blondegardiner.
    Og vinduet ditt har mange fine detaljer. Supre gardiner. Og den knuste speilen klarer du sikkert å fikse ved hjelp av en glassmester. Gi den en sjanse. Gåre så gåre, sier vi i Larvik. Takk for titten.

    ReplyDelete
  11. Essa.....det var ikke mere intimt enn vi tåler det Nina,og det var rett og slett et vakkert soverom dere har!!! Og den kjolen som henger borti kroken ser også lekker ut forresten!!!Og i og med at du har en så lekker blogg og jeg elsker oppriktigheten din så her jeg en award på lur til deg på min blogg...ta den om du vil:))))
    toveklem:))

    ReplyDelete
  12. Har ikke tid til å lese så mye tekst i dag, men fy flate for et nydelig soverom du har!! Kjempefint!

    Ønsker deg en flott dag!
    Klem fra
    Laila Johanne

    ReplyDelete
  13. Nydelige lamper. Verd å vente i åtte måneder på. Selv om det var utrolig lang leveringstid.

    Utrolig fint soverom!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  14. Nydelige lamper i et delikat soverom! Du er så flink med detaljer:)

    Klem;)

    ReplyDelete
  15. For et herlig innredet soverom du har!! Så lunt og hyggelig. Hvilken farge har du har brukt på panelen ? Den var varm og delikat. Holder på selv med litt oppussing og strever veldig med å finne en farge jeg kan leve med en stund.

    Håper du har en fin høst :)
    Aina

    ReplyDelete
  16. NYYYDELIG SOVEROM ALTSÅ!!!

    Ha en fin torsdag!!!

    Hilsen
    Marianne

    ReplyDelete
  17. Åååh, så koselig, blir helt varm om hjertet jeg! <3

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)