Sunday, November 7, 2010

Når katten er borte blogger musa hele kvelden!

Det går i ett i Paradiset for tiden.
Jeg har fått god hjelp fra superorganisator og alltid-like-blide Idun til å rydde i lageret mitt i kjelleren, og kundene uteblir heller ikke i disse førjulstider "light".  Og setningen "Jeg skulle egentlig kjøpe noen julegaver, men det ser ut for at jeg kommer til å beholde alt selv."  er hørt mer enn en gang.

Og selv om jeg har sendt hele 4 jenter til Trøndelag for helgen (ja, man tar med noen ekstra også) er det liksom ikke rolig her alikevel. Min lille gullige søting på 15 måneder har begynt å klatre, og snur jeg ryggen til i to sekunder står han oppe på kjøkkenbordet og svinger i taklampa.
Og mannen, han er ute å flyr igjen. Borte hele dagen i går, og borte da jeg våknet i morges. I dag er han på Altøya utenfor Førde og henter båtvogna vår, slik at vi får dratt opp båten vår til vinteren.
Puslespillet om barnepass er ikke enkelt, særlig ikke når det dukker opp kunder halvannen time før jeg åpner, og jeg må ha med Leon i butikken. Lille propell er ikke like enkel der inne lenger, derfor foretrekker jeg å stappe han nedi senga før åpningstid.
Vasking ble det derfor dårlig med i dag, kjøkkengulvet har fått seg ett strøk, og vaskebøtta står oppi kummen fremdeles.
Stua har fått sin flid da, og godt er det, selv om det hovedsaklig ble etter kl 21.30. ;)
Helt greit når man er hjemme alene.
Jeg koser meg når jeg er hjemme alene. Kaller det det, selv om ungene sover, -og i kveld er det jo bare Leon her.
Har laget meg en kjempegod middag, og en skvett rødvin. Til slutt toppet det hele med litt sjokolade.
Nå begynner hele innlegget å bli slik jeg ikke liker det: oppramsing og lite spenning, og totalt mangel på humor.
Unnskylder meg med at jeg i tillegg prøver å se en film. Jeg trodde den var kjedelig, men den er faktisk ganske underholdende, så jeg blogger nok med bare halve hjernen.
Juno heter filmen, og handler om en jente som blir gravid som 16-åring.
Med 3 søte jenter, har jeg angst for at dette skal hende med noen av de. Klart ting kan jo gå bra, men det er jo ikke akkurat den enkleste ting i verden å oppdra ett annet menneske da.
I mine øyne er en baby pice of cake, mens utfordringene kommer når de begynner på skolen, og nekter å gjøre lekse, banker opp klassekameratene, stjeler fra venner og graver ned skolematen i hagen.
Ikke det at jeg tror det blir noe bedre når de skulker skolen for å drikke seg full på dårlig vin, rappet fra en eller annens bestemor, smugrøyker og later som de selv er en nålpute heller.
Eller når de er ferdig med ungdomsskolen og finner ut at de er stor og har gått nok skole, og når de er er 17 og stjeler pappas bil for å kjøre den rett inn i naboens hage.
Sukk.
Men jeg elsker alle ungene mine utrolig mye, nyter bare stillheten når de er borte. Andreas går og gleder seg til Leon vil snakke skikkelig, men jeg vet av erfaring hva som kommer....
Ingen som slekter på meg har evnen i å tie stille.
Nathalie prater på inn og utpust, og tvillingene snakker til og med i søvne....
Egentlig hadde jeg tenkt å blogge om særdeles store irritasjoner i dagliglivet i dag, men det utgikk.
Det samme gjorde bildene jeg skulle knipse i dagslys, da inkludert nye bilder fra butikken som skulle legges på Facebook.

I mine øyne inneholder en god blogg variasjoner, overraskelser, informasjon, kreativitet og mengder av estetikk og humor.
Bare bilder fra huset vårt uten kreativ tekst er kjedelig.
Kun butikk-bilder og typen: SE HVOR FINT, KOM OG KJØP DETTE NÅ! blir for dumt (så fremt det ikke er en ren butikk-blogg)
Massevis av tekst uten bilder er heller ikke så spennende i lengden.
Og innlegg på tre linjer: Se hva jeg kjøpte på Roseby i dag!!! (og bilde av en ny mascara) er så umodent.
Nei, for meg er det viktig at bloggen reflekterer noe av meg som jeg føler kanskje vil gi andre glede.
Fine bilder er en ting, men skråblikk, meninger og refleksjoner som gir ettertanke, eller en god latter er det viktigste.
Ett av mine favorittinnlegg er dette, tett etterfulgt av dette og dette.
Forundelig nok er ingen av disse interiør-innlegg, jeg som elsker interiørblogger.....
Kanskje det er noe galt med meg?
Kanskje jeg er gal?? ;)
Men gal eller ikke så har jeg ikke tenkt å slutte enda.

Så det jeg lurer på er om du er en av de som stort sett er anonym, men stadig er innom bloggen min fordi du liker dette tullet jeg skriver, samt bildene jeg knipser?
På BoligPluss sine hjemmesider er det mulig å stemme frem blogger du liker, inkl min.
Du finner listen over bloggene her (min ligger for øyeblikket på side 2)

Ha en fortsatt god helg!

16 comments:

  1. Hei Nina! :) Jeg ser titt og ofte på bloggen din! :)Liker generelt interiørblogger. Du skriver jo også mye morsomt, Så jeg synes det er trivelig å stikke innom hit .)Du kan jo også titte innom min hvis du vil? www.chicamour.blogg.no :)

    ReplyDelete
  2. Halla berta. ;o)

    Ja men det høres jo koselig ut da. Du får passe på når det er stillt i huset ja. hehe Har sett den filmen selv en gang, å den er faktisk litt morsom. ;o))
    God natt til deg. Fine bilder forresten.

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing your home photographs. I love your white scandinavian decorating.
    Candylei

    ReplyDelete
  4. Hei Nina! Din blogg er en av mine favoritter...mister ikke et eneste innlegg...
    Liker stilen din veldig godt, både interiørmessig, og din vinkling på stoff du skriver om...elsker bare din helt egne lille snert over det du skriver...fortsett slik, for det er det som gjør deg unik i mine øyne...
    Ønsker deg en god søndag ;))

    ReplyDelete
  5. Hei Nina, Hyggelige stemningsbilder fra stua. Jeg likte særlig godt bildet fra stuebordet med en laptopp og et rødvinglas. Tror faktisk at mange har det slik i helgene men ingen tørr å vise. Tusen takk, du er enestående. Ha en snørik søndag. Hilsen, Telma

    ReplyDelete
  6. hei Nina!
    Bloggen din er alltid like trivelig å lese, og bildene dine liker jeg veldig godt!
    Må prøve å få tatt en tur igjen, og se på nybutikken, selv om jeg er nesten ferdig med julegavene.
    Men enn så lenge så stemmer jeg ihvertfall på deg!

    Hilsen prusseluskan

    ReplyDelete
  7. Hei Nina!
    Skjønner godt at du koser deg med å ha huset (nesten) helt for deg selv, det er deilig med sånne små pusterom :)

    Skjønner av innlegget ditt at perfeksjonisten i deg dukket frem, men jeg vil at du skal vite at en god del av oss følger deg uansett hva du skirver om og viser med bilder.
    Selv om du av og til føler at innlegg kanskje ikke ble heelt slik du ønsket eller ville, så synes jeg at du alltid greier å formidle et budskap til oss lesere.
    Morsomt,alvorlig, saklig eller ikke, men alltid med et tøtsj ;) av Nina Og det er det som teller for meg i alle fall.

    Nydeliege stemningsbilder fra hjemmet !!

    Ønsker deg en flott og innholdsrik søndag :)

    Klem fra din faste leser i nord,
    -maren-

    ReplyDelete
  8. Hei Nina. Er innom bloggen din hver dag. JA, jeg liker det du skriver, for du tør å være deg selv! Og det liker jeg! Dessuten tar du så mange koselige bilder.

    Hilsen Heidi som skulle ønske hun bodde nærmere butikken din :-D

    ReplyDelete
  9. Hei. Jeg titter stadig innom bloggen din. Elsker å se bilder fra hagen din, finner mye inspirasjon der. Ellers er det veldig spennende med interiøret i huset ditt. Går for tiden hjemme ( permisjon), og da blir det til at hus og hjem får mye tid og når inspirasjon mangler da kikker man innom for å se hva Nina tar seg til med ; )

    ReplyDelete
  10. Ikke noe er som litt alene tid alene :) Koselig med lange blogg innlegg da! Spesielt dine - er innom her hver dag og kikker og er like skuffa hver gang det ikke er noe nytt men må si at du kommer sterkt tilbake når det kommer innlegg :)

    Ha en fin søndag!

    ReplyDelete
  11. Hei Nina,

    Jeg er en av de anonyme som leser bloggen din hver dag :) Koser meg med de fine bildene av ditt vakre hjem og de morsomme og interessante tekstene.
    Jeg har stemt på deg for bloggen din er meget underholdene.

    Hilsen Jorunn ( en eldre dame som nærmer seg 60 - så altså ingen fjortis her haha..)

    ReplyDelete
  12. Jeg er også en av dine anonyme lesere. :-) Har forresten stemt på deg også. I et tidligere innlegg forsøkte jeg forklare at noe av det jeg finner interessant med din blogg er det at den oppleves ekte. Interiørmessig er vi nokså forskjellige, men jeg liker bildene av hjemmet ditt likevel. Også liker jeg å lese det du skriver - uansett om det er små hverdagsglimt eller refleksjoner rundt ulike sider ved livet. Jeg mener du skriver godt og har god evne til å formidle.

    S

    ReplyDelete
  13. Hei Nina,så innmari koslig du har det. Det er en nytelse å se på bildene dine.Kjempekoslig! Klem fra Karin

    ReplyDelete
  14. Hei Nina!

    Har sittet å tittet på de nydelige bildene fra stuen din. Det er så vakkert med mørke gamle møbler mot alt det lyse. Akkurat slik liker jeg å ha det også.

    Gratulere med fantastisk plassering på blogguratet. Jeg ligger nå på plass 11 blandt interiørbloggerne. Håper på å snart komme opp på topp 10 listen ;)

    Klemmer fra Maia

    ReplyDelete
  15. hei du! Ja jeg er en av dem. Jeg sjekker bloggen din hver dag og har flere ganger sittet i ettertanke etter besøk her inne. . . Det liker jeg :) stemmer selvfølgelig på deg! Ha en deilig uke!

    ReplyDelete
  16. Jeg har nettopp funnet bloggen din jeg, men jeg liker den utrolig godt! Må si at du har det fantastisk lekkert hjemme hos deg, det ser så koselig ut å bo i huset ditt :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)