Thursday, November 25, 2010

Nina har møtt veggen!

Jeg møtte virkelig veggen her forleden kveld.
Av alle problem, ikke-bloggbare, bil, barn og blæh, fikk dette siste nå begeret til å flyte over.

Andreas fortalte meg nemlig at hele taket på huset må av.
Maaaaaaaange timers arbeid, med hjelp fra venner og slekt, og undertak for 10 000 kr rett i dass.
Hurra, liksom!
Og tanken på å få ett fiks ferdig skifertak til sommeren er liksom like trolig som å vinne i lotto.
Stillas og takløft uten kledning i ett år til, og en skrapa konto.....

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det, og konsentrer meg heller om ting som kan forbedres inne i steden. For du tror vel ikke at hjemmet vårt er strøkent??
Nå, nei her mangler det taklister, og en dør må flyttes 14 cm, så listverket her ligger i kjelleren.
Taklistene mangler fordi vi måtte vente med å ha de opp fordi vi skulle inn med garderobeskap. Kort tid etter at skapene kom opp, stakk jeg av med listene i bislaget. Så kom våren og Nina havnet ute i hagen med rumpa i været.....
Legg merke til trappegrinden. Fant den på uthusloftet, så den er nok fra da den forrige eieren var barn.... ;)

Gulvmatten er en av tre stk jeg kjøpte på auksjon. Skal ha bare to av de selv, så om noen har lyst på en, så skrik ut. Skal ikke ha mange kronene for den, og den er nyvasket. Ganske lang er den også.
Stuedøra vår er heller ikke av de vakreste.
Men den skal gjøres om til glassdør, for jeg vil ha mer dagslys i gangen.
Døra inn til kjøkkenet og den som skal ut i bislaget, skal også ha glass i speilene. De egner seg til det disse pussige dørene. (Har ikke sett dører med sånne speil noen andre steder enn her og nede på ungdomshuset her)
Skulle slipe dørkarm i dag, men rakk det ikke pga kunder.
Pytt pytt.
Jeg har mine anelser av gamlemor som bodde her, åpnet dørene med rullatoren sin..... ;)
Dørene har tykke lag av akrylmaling som jeg sliter med å få av. Har prøvd det meste, bortsett fra varmepistol og sandblåsing.
Bestilte inn ett speil jeg tenkte å ha på badet oppe, men det kan hende at det havner på gjesterommet i steden.
Ps har ett ekstra speil, om noen skulle være intressert. Pga den buede formen, er dessverre prisen litt høyere enn ellers, men jeg selger det for 489,-(veil 639,-)
Planer før jul er da å liste ferdig gangen, montere noen flere lys her og slipe & male karmer og forskjellig, inkl trapp. Er allerede godt i gang med dørstokkene. (kosejobb)
Ellers skulle jeg ha gjort mer nede i kjellergangen, men det er så kaldt nå. Var minus 10 grader i natt... (NB + høy luftfuktighet og lett bris...)
Så selv om det egentlig ble ett utrolig trist innlegg, får dere trøste dere med at når jeg møter veggen, har jeg i allefall en mann som drar meg av, og setter opp listverk der i steden! ;)
Ser frem til helg, selv om det innebærer både lørdags og søndagsåpent i butikken. Kosejobb å ekspedere hyggelige kunder, og jeg har fått mange som kommer igjen og igjen, det er kjekt. Ingen sure miner bak disken min altså! ;)
Men surt vær, kan jeg dessverre ikke gjøre noe med.....

12 comments:

  1. Vil gjerne få kjøpe den rya!! :D :D

    ReplyDelete
  2. Hei hei.
    Kjøpe rya,Shuttan, det vil jeg også!!! Morsom rullator demelitiondame som har bodd der.
    God natt
    Randi

    ReplyDelete
  3. Avsyring, det tar malingen uten at det er alt for mye arbeid. Til å anbefale!!

    Ha en god dag

    Klem Agnes

    ReplyDelete
  4. uff.. lov å møte veggen når noe man har lagt mye jobb i, må rives ned igjen... kjenner til det :/ og det med listverket ser mistenkelig kjent ut ;) men her er jula deadline og vi er i god gang. Heldigvis er julegavene, julekortene og adventskalenderne klare fra før :) Ha en flott helg Nina

    ReplyDelete
  5. Ja,sånn er det og pusse opp gamle hus.Vi er ferdig utvendig ,bortsett fra ny pipe.Har holdt på i over 2 år ,med et hus fra 1942,alt må gjøres,og det dukker stadig opp nye overraskelser.Råte ,mott,fukt,men en kan ikke gi opp,for vi stortrives ,her ut mot Hustadvika.Vi har igjen alt innvendig arbeid,og midt oppi det så har mannen i huset fått leddgikt,og tempoet blir deretter.Vi får holde motet oppe ,lykke til videre ,du er en energibombe.Hilsen Frid.

    ReplyDelete
  6. Vel - av og til er det godt å høre at det er et menneske i deg også. ;)
    Sov godt og i morgen er det bedre og veggene står lenger unna.

    ReplyDelete
  7. Kjedlig d med taket, innimellom kunne jeg ønske meg en sekk med penger, så en kunne fått litt fortgang i sakene her hjemme å, men får ta tia til hjelp. Fikk jaga gubben ut på taket igår, noen minus og vind, surt, men han fikk nå opp vindskyer og toppbord, som har ligget klare en stund... så nå er d hvertfall klart å få rydda og julepynta den overbygde verandaen! D tror jeg blir ille koslig! Så d blir nok veldig bra tilslutt hos dere.

    Ønsker deg en god fredag og helg.
    Hilsen Linn, Sarpsborg

    ReplyDelete
  8. tjo hooo Nina ;)
    Berre humør og helse er på plass - er det utrolig ka ein klarer seg gjennom
    TRO MEG - eg har prøvd det meste, med dårlig helse MEN med litt humør og ei stor dose kjærlighet til livet går det bra .....

    Smil fra monika
    ps... vi fikk nytt kjøkken sommeren 09 - og i går mala vi siste rest ;)

    ReplyDelete
  9. Så utrolig kjedelig, dette med taket!
    Godt du har en snill mann, som får deg "opp" igjen.

    God helg fra Bente

    ReplyDelete
  10. Synd med taket, Nina. Håper det ordner seg, selv om det kan ta tid. Alt ordner seg for snille piker, vet du. Flott blogg også.
    Klem Kirsten Reinertsen

    ReplyDelete
  11. Det virkelig trist med taket. Frustrerande. At ikkje kontoen kan vere som Sereptas krukke...

    ReplyDelete
  12. Hopefully you have restored it now and everything goes well :) best of luck !

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)