Friday, November 26, 2010

Juleforbredelser.....

Jeg driver og forbreder meg til jul, og hos Nina er det da selvsagt snakk om malekoster, excentersliper og industristøvsuger. Ikke så mye å blogge om enda, derfor måtte jeg prøve å finne på noe litt mer oppmuntrende.... 
 Så jeg har satt min nye adventsstake i glassverandaen.
For om jeg må ta bort en av vinduslampene mine, må det jo bli den i midten. (Har en i hvert av de tre store vinduene ned mot veien)
Veldig praktisk med stikkontakt i hvert vindu, slik at en lett kan bytte mot julestjerne eller hva en nå måtte ønske. Alle vinduslampene er koblet sammen og styres med en lysbryter ved døren.
Her i huset er det fruen som har bestemt hvor stikkontakter og bryter skal være, og ingenting er gjort uten nøye planlegging,
Adventsstaken er kjøpt hos Skeidar, og kostet 699,-
De hadde flere flotte fra samme leverandør, også denne i bronsefarget som nok hadde passet fint ute i gangen min.

 Den passer godt her i venninne-kroken min....
 Koser meg med å pusse opp resten av huset, og prøver å ikke tenke på taket.
Jul for meg er alikevel nymalte dørkarmer og skinnende vindusposter. Slik har det vært siden jeg kjøpte mitt første hus i 2002 og fant ut at ikke alt gikk bort med skureklut. Så jeg pleier å si når andre spør om jeg har vasket, at jeg maler over driten! ;)
 Ønsker alle sammen en god helg!

13 comments:

  1. du har det så nyyyyydelig Nina♥

    ReplyDelete
  2. Vet ikke hva som fikk meg i best humør; den fine staken eller holdningen "male over driten".
    Ha en fin helg i det koselige lampeskinnet.

    ReplyDelete
  3. Hærlig med pyntet med adventsstake og masse godt humør! Deilig å være innom siden din Nina!

    Ønsker deg ei god adventshelg!

    Klem fra Hege

    ReplyDelete
  4. Smiler ja hørtes kjempe kjekt å bare male over all skitten he,he;-)
    Og ja jeg bare elsker alle de lampene du har og nydelige de hvite og den ene hvite er jo bare helt til å smelte av;-)
    Håper at du får koset deg i denne første advents helga og malet og pusset det du har satt deg i hodet,for bare det er en hærlig følelse Nina ;-) Klemmer ifra Ninnis

    ReplyDelete
  5. Så bra sagt:) Og staken er knallfin-gleder meg til min kommer sendt fra Tronheim !! God helg :))

    ReplyDelete
  6. Hva slags gardiner bruker du i julen?

    ReplyDelete
  7. hahahahaha......
    DU kor eg likte -- eg måler over driten
    For i år har eg og svigermor mala kjøkken og IKKJE vaska ;)

    Smil fra monika
    ps... så fine julestake du har ..
    og god advents helg

    ReplyDelete
  8. Kjempekoselig vindu. Staken er helt topp. Lekker. her var det fin stemning.
    Klem

    ReplyDelete
  9. Så mye fin pynt du har i vinduskarmen! Genialt med stikkontakter over vinduet! Det har nemlig ikke jeg. Så om jeg skal ha julestjerne, blir det skjøteledning over hele veggen..Stikkontakt over vinduet er herved notert i ønskelista ;o)

    Ønsker deg en nydelig helg!
    klem fra frieblonder

    ReplyDelete
  10. Hi hi hi,artig å lese at det er flere som meg der ute :) Mine juleforberedelser er også nemlig å male i huset :) Jeg kan strekke meg til å male mandler også ;) Ha ei fin og koselig adventstid i malingslukta du også:) Ps.adventsstaken din var bare helt nydelig! Klem fra meg :)

    ReplyDelete
  11. Hiiihiiiiii,male over driten........ja,det gjør jo ingenting når det blir så fint,spør du meg !!!!!!!!!!!! Skal pinadø prøve det samme her..... ;) Du er bare rå !!! Og ha en super helg,godt du kan glemme det hersens taket....flytte fokus,kan man si :)

    ReplyDelete
  12. Nydelig stake Nina! Og deilig å se at det er ett og annet som er litt på "halv åtte" hos deg også :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)