Friday, May 29, 2009

Bilder fra hagen.

Etter noen dager med regn, tar deler av hagen seg flott ut. Vann og varme gjør underverker i min grønne oase.
Når en er sliten etter å ha plukket stein er det avslappende å rusle rundt og se hvor flotte enkelte av plantene mine har blitt. Det ser ut til at de fleste trives i Paradiset, tross alle advarsler om snegler og liljebiller....
Når man elsker å studere hagen på nært hold, er det bare en fornøyelse å plukke bort uønskede elementer.
Og det er plantet tett, men det meste kan deles....
Snart er dobbelt så stor del av hagen dekket av bedd og stier....
Ting løses fort med en liten tryllemaskin!
Og jeg fant sånn lækker spray å tegne med...
Men jeg har også gjort litt med håndmakt. Får ta før og etter-bildene senere. Dette bildet er mer "underveis", og er ett slags veikryss. Gangene skal graves ut og fylles med pukk. Får se senere hva jeg gjør videre, for jeg har lyst å kante rosebeddet med stående storgate-stein, men ideen dukket opp i går, og er ikke avgjort enda.
Flere steder i hagen dukker det sånn perfekt, steinfri, sandblandet jord opp når jeg fjerner torva. Han som anla hagen hadde visst mange flotte bedd, trolig kantet med skifer.
Disse finner jeg nede i hull, og langs husveggene, under gjerdet og under plena....
I helgen skal vi fundamentere dukkestua, og forhåpentligvis få flyttet den på plass. (ikke sikkert vi rekker det da...) Planere og rydde, jevne og fikse. For det SKAL bli bra... (-er fortsatt litt i tvil!)
Rom ble ikke bygget på en dag, heller ikke hagen i Paradiset....

Ønsker alle en strålende helg!

Nina.

8 comments:

  1. Nei det ble ikke bygget på en dag.
    Er litt bekymra for deg nå. Lugna ner gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kjenner deg sjø.

    ( sa hun som holder på å gå av skaftet i mangel av drivhuset snart =OOO )

    ReplyDelete
  2. Forrestenramler innom msn i morra. Sov når du sendte smsn. Litt ut av form sjø.

    ReplyDelete
  3. Så koselige bilder av hagen din. Jeg blir veldig inspirert av din blogg. Så nå skal vi plante noen stauder her ved gjerdet. Lave og helårsgrønne om det finnes.

    Ha en fin helg.

    Ingunn :)

    ReplyDelete
  4. Hei!
    Skal si dere er effektiv! Men denne hagen din blir bare vakker! Gleder meg engang til å se denne "live"!
    Ha en nydelig pinse snille du!!

    Ps: Bladene er på vei i dag!

    Klem!!

    ReplyDelete
  5. Nei det tar tid å bygge en hage, og som du sier ideer kommer og går så det er ikke alltid man ender opp med hva man først hadde tenkt. Men jeg er sikker på at det blir fint:)
    Du har det i deg, det kan jeg se.
    Men tenk så heldige å finne skifer i jorda!

    ReplyDelete
  6. Noe så vakkert Nina..har ikke vært her inne på evigheter men det ser jammen ut som du har bygget Rome allerede.. (dessuten har Roma også vollgraver;o))

    Hostabedene dine kan jeg bare sikle etter....

    Ha en riktig god pinse..

    Bea i Danmark

    ReplyDelete
  7. Vann har jeg også, mangler det andre du nevnte hva det nå enn var...(det var sikkert ikke viktig)

    ReplyDelete
  8. For en oase du får, NIna!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)