Thursday, December 13, 2007

Mere jul og litt til!

Har faktisk fått utretten endel fornuftig i løpet av det siste døgnet. Både rundstykker, kakemenn og havreflarn er bakt (jeg dropper de tyske skivene som minnet mest om betong...!) Mandler er også brent. Brent. (oppgitt!)

En juledekorasjon er fullført (en av de bedre, faktisk) 5 hjerter sydd, og to nisser har fått strikketøy, og er ferdig til levering. Varene jeg bestilte fra Casa/Lone er også kommet i hus, selv om ikke aller har kommet på plass. Lysestaken midt på bildet (over) har fått en "tvilling" nå, og begge har dekor fra Kid Interiør. Kanskje litt vel overdådig det der, men det er jo jul...
Elefantfoten på veggen kjøpte jeg i en bitteliten kaktus-potte på Rema Julsundet for over 12 år siden, og fulgt med meg i alle de tre fylkene jeg har bodd.



IKEA-sofaen skal snart byttes ut fordi den er utslitt. Angrer veldig på at jeg ikke kjøpte ekstra trekk til den da jeg kjøpte den for 7 år siden, for jeg liker den ganske godt. Erstatningen blir den ikke aldeles ukjente Ektorp, da med flere trekk.
Føler meg en smule teit med å velge en sofa som minst 60% av de bloggerne jeg har vært inne på den siste måneden har, men valget ble tatt rett etter jeg fant ut at Tommelilla var gått ut. (2 år siden??)
Lene Bjerre-lampen bytter jeg ALDRI ut! Har en til på andre siden av sofaen nesten maken, og jeg er bare SÅ glad i de.
Andre delen av stua. Helt til høyre skal juletreet snart stå.

Her skal det skje endel forandringer fremover, siden lite er gjort de siste 4-5 årene. Aller først skal lampen byttes ut til en lysekrone. Så skal tegningen min få et nytt passepartour og ramme. Sofaen må jeg nok leve med i noen år til, selv om den minner meg litt for mye om eksen min.

Litt lite typisk Nina alt dette svarte, men en salig blanding av gammelt, nytt og gaver. Kallaene i vasen skal kappes i forskjellige lengder, må bare dra frem vinkel-sliperen først! (de er av metall)

4 comments:

  1. Så flink du har værrt da! Her er det bare pepperkaker som er bakt foreløpig. tror ikke det blir så mye mer heller siden vi ikke skal være hjemme. Var så heldig å få med en boks med forskjellig julekaker fra pappa da:)(men den er snart tom hihi) Er på leting etter pepperkakehus som vi alltid pynter,men hørte Rema har trukket tilbake sine. Får ut å let andre plasser.
    Du skriver så artig, brente mandler,kjenner meg igjen der ja..
    Ektorp er like fin selv om mange har den,med puter osv blir de jo forskjellige likevel:) Likte godt pynteputene dine. Så fine de med "diamant" på;)

    Så snill du er som tilbyr deg å hjelpe med staken! Hadde blitt kjempe glad om jeg kunne brukt den neste år!:)
    Kan ikke jeg sende en melding neste gang jeg skal forbi da og høre om det passer for deg?

    Nyt adventstiden- 11 dager til jul!
    :0)

    ReplyDelete
  2. Skal si du har vært effektiv i det siste da! Her går det litt tregere i svingene... men jeg har da fått vasket ned tre rom og kakt en kakesort... så får vi ser hvor mye vi rekker før jul. Skal være bortreist nesten hele jula uansett.
    Koselig hus du har!

    ReplyDelete
  3. Skal si det går unna hjemme hos deg. Her had det jammen gått i snaglefart helt til i dag, for denne damen har hatt fridag :-)

    Har nå bakt ferdig (nesten, sønnen ønsket seg gulrotkake til jul, men litt tidlig for den ennå). Var nummeret før jeg måtte hive deigen til kolakakene for den ble litt "umulig" å hanskes med.
    Litt ut av trening på bakefronten jeg tror jeg.

    Koselig hjemme hos deg :-)
    Det ser det i alle fall ut til. Likte kjempegodt det stett fatet ditt jeg da. Kommer å røver det når du har sovnet i kveld.

    ReplyDelete
  4. Såå flott det blir!!
    Hvis du skal ha Ektorp sofa, så erde på salg nå! -25% av på alle tre setere så vidt jeg kan huske!!!
    Løp og kjøp *ler*

    God helg! Klem Anita

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)