Saturday, December 15, 2007

Ønsker velkommen til julepyntet hus!

Takk for positive kommentarer om badet mitt! Koselig å få skryt når en pusser opp fullstendig etter eget ønske, og overhode ikke følger trender....

Vel... Nina er noe mett nå, etter å ha satt til livs utallige risboller.
Kom hjem fra fjøs-butikken i dag, og supermannen min hadde baket verdens beste risboller. Vanligvis er disse både feite og mektige, men disse var sprø og altfor gode. Nå er det bare 4 stk igjen, så jeg ser for meg at han må bake en ny ladning om det skal holde til jul!

Litt stæsj fra trappa. Hyllen fra Casa leveres nå i helthvit, og er MYE finere, derfor er det bare en ting å gjøre: frem med malekosten!
Jeg har mistet tellingen på hvor mange sånne lykter jeg har nå... Bare på trappa står det 5 stk!
Årets dørkrans er jeg ikke fornøyd med. Er totalt skrapet for pynt i år etter storproduksjon av kranser og oppsats i julegave i fjor. Ikke funnet noe særlig nytt i butikkene dette året, bare denne sølvbelagte pyntegreina fra gartneriet, samt de store stjernene. Skulle gitt MYE for å ha en ekstra liten stjerne på denne kransen....!
(burde ha skrudd ned dørhammeren i år også, men har ikke giddet. Det er nesten 10 minus ute, altså nesten 40 grader for kaldt etter min mening!)

Bordet ved inngangsdøren er pyntet med mosehjerter og kule med sølv-dekor. Morsom greie jeg skal gjøre mer av til neste år.
HUSK å hente mose FØR snø og frost kommer....!
Lærer ALDRI! -hjemme i Romsdalen: Molde/Fræna regner alltid snøen bort minst 40 ganger før det blir vinter. Her kommer den i nov/des. og ligger til over påske!

Provisorisk hop-sop av pynt i gangen. Juleduken jeg pleier å ha her ligger på disken i fjøsen enda, og julegardinene ligger pent i skapet. (der ligger de bra!)

Den der lave dekorasjonen tror jeg at jeg skal gi til noen jeg ikke liker, for den ble flat og kjedelig. Pleier å ha vrihassel på den, men den forbanna, fortsatt levende søndagsmiddagen min har spist ned halve busken min ute, så den egner seg ikke i dekorasjoner i år... (det dyret egner seg derimot veldig godt på mitt middagsbord i morgen! Grrrr... bokstaven V mangler i navnet, for det mest passende er: råvdyr!!! -spist alle knoppene på rododendronene mine har det også!)
Hjertene mine er iallefall kommet på plass i einen, selv om det var vanskelig å finne en fin einebusk i forrige uke. Der hadde nemlig elgen vært og lekt hekksaks!
Nina er ikke i det dyrevennlige hjørnet i vinter, etter at jordrotter har spist all blomsterløken min, rådyr div busker i hagen og elg resten av det grønne...
Ingen planer om å bli vegeterianer med det første!!!

3 comments:

  1. Vi hadde rådyr på verandaen i går :) Stor stas... men det fant ikke løkene mine, hihi - spiste solsikkefrø som fuglene har rota utover

    ReplyDelete
  2. Hei Nina! Såå masse flott du har pynta med.Lekkert bad...
    God søndag.Linda :))

    ReplyDelete
  3. Helt kjempe.

    Og når skal jeg komme meg til det fjøset du..., som sitter her helt sylta forkjølet. Greier jeg jobben i morgen tror jeg det blir utfordring nok.

    Prøvd å pusle litt hjemme i dag, men hver gang jeg bøyer meg fremover drypper det fra nesen. Så f... lei av å puste gjennom nesen !!

    Kom til å tenke på Lone her om dagen. Husker den lille jenta hennes som kom til oss, for hun hadde fått en liten brannskade...var ikke det før jul et år? Huff, tiden går jo så fort ^-^

    Fin søndag kveld til deg.
    og så håper jeg dere har godt med varme i fjøset, for det er jo så surt ute.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)