Monday, December 31, 2007

Godt nyttår!!!

Nina benytter anledningen å komme seg på nett før okkupanten av en lillesøster står opp. Her i huset er det bare en fungerende PC for tiden, og kampen om den er stor!
I morgen reiser vi hjem til Trøndelag, og hver vår PC igjen, så da blir det enklere å blogge også. (og nye bilder!)

Charlotte 4 år



Maria 4 år.

Nå gleder jeg meg til mammas fantastiske Nordlandssodd, som knuser kalkun uten tvil i smak! ;)
Store kjøttbiter av lam, storfe og svin kokt sammen med ingefær, krydder og grønnsaker. Serveres med potet og løksaus på tallerken, mens søet spises med skje fra skål. Inviklet å lære, men smaken er uforglemmelig!
I Trøndelag er jeg vant til kalkun, men når jeg bestemmer maten, blir det tradisjonskost fra Helgeland! Kalkun tar vi senere!

Godt nyttår alle sammen!!!

9 comments:

  1. Godt nyttår til deg og dine også Nina :-)

    Nydelige småjenter.

    Varm klem sendes deg.

    ReplyDelete
  2. Ville bare stikke innom for å ønske deg et godt nytt år og takke for hyggelig hilsen på bloggen min.

    For noen skjønne jenter de har, de var til å spise opp!!!
    Skal si at du er våken når det gjelder gangen hos meg. Nei jeg forhandler ingen ting, men min svigerinne gjør så da har jeg jo kjøpt litt småtterier hos henne oppigjennom:)
    Kos deg disse siste timene i 2007!! Godt nytt år:)

    ReplyDelete
  3. God tur "heimat"
    Nordlandssodd høres godt ut, er gjerne ekstra godt når det er mammas mat, ikke sant?
    Jentene var jo kjempesøte.
    Ha et fortsatt godt nyttår:)

    ReplyDelete
  4. Hei,så søte småjenter du har,nydelige bilder.Her hos meg har jeg også to småjenter og en liten gutt,mine barnebarn på besøk,er så koselig,men fredag reiser de hjem til Vestfold igjen,blir stille her da,huff.Håper dere koser dere i det nye året,ha det godt,klem fra meg:o)

    ReplyDelete
  5. Godt nytt år Nina!!! Måtte det bringe alt du ønsker deg!!!
    Morsomt å oppdage at du også har 3 søstre og en bror - for det har nemlig jeg også :)

    Klem fra alexia ;)

    ReplyDelete
  6. I apologise, I can help nothing, but it is assured, that to you will help to find the correct decision. Do not despair.

    ReplyDelete
  7. It is a pity, that now I can not express - there is no free time. I will return - I will necessarily express the opinion.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)