Wednesday, September 30, 2009

Bare bilder....-nesten!

Jeg har en samboer som elsker å komme hjem til "bloggifisert" (strøkent) hus, derfor er det blitt en rutine å rydde både før jeg legger meg, og når jeg står opp. Kommer Andreas hjem fra jobb til ett hus som skinner, skinner han resten av dagen! (og han er lett å be når det gjelder snekkerarbeid!)
I tillegg elsker jeg å ha det slik! ;)
Når en kommer inn på "privaten" fra mitt lille butikklokale, er det (forhåpentligvis) dette synet som møter deg:
Bildet over er tatt fra bislagdøra, eller bakdøra om du vil. Og det kan jo hende det blir litt trangt der inne, så da må man ha ett sted å flykte! ;)

Fra denne vinkelen tror jeg ikke jeg har fotografert kjøkkenet før!
Her står jeg i spiskammersdøra! ;)
Kjøkkenbenken ved komfyren er i det minste laget, derfor skal Andreas lage en benkeplate som kan foldes opp etter behov til høyre for ovnen. (men det er ikke det første vi prioriterer!)
Jeg hadde middagsgjester på mandag, og da var det flott å ha to eksta innleggsplater til spisestuebordet! Dessverre er det verre med stolene som hører til...
Vi reparerte den ene, men mannen min er så kraftig at han brakk toppen av stolryggen igjen da han skulle strekke seg! :?
Her er det sommer hele året, og når du sitter her ser du rett på peisovnen vår.
Men der jeg sitter mest og blogger, er i Ektorp-sjeselongen her:
Utrolig teit bilde på tv'n akkurat her da! Fargene passer i allefall IKKE inn! ;)
Litt nakent på fond-veggen enda, men det skal opp en lampe på venstre side av speilet, og bilde av Leon på den høyre. (det har jeg bestemt!)

Fyrer i ovnen i dag!
Iskaldt ute, så jeg lurer på om jeg må gjøre klart planterommet for å ta inn pinglene i hagen snart.
Blogge-godstolen min!
La du merke til hva som sto på bordet??
Mmmm.....!
Jeg storkoser meg hjemme, og KAN å slappe av også! ;)
Leon ligger i glassverandaen og sover. Han har ikke blitt mindre siden sist, og på dette bildet ser en virkelig at han er glad i mat....!
Vognen kan en vel i nybakt mamma-kretser rekne som vintage!
Den er 11 år gammel, og ble kjøpt til storesøster, men er jo bare brukt til henne siden tvillingene fikk en dobbeldecker! ;)
Jeg likte denne så godt da jeg kjøpte den, og orker ikke kjøpe en ny nå bare fordi denne ikke er moderne lenger. Kan derfor bruke 8000 kr på noe annet! (interiør??)

Ellers må jeg takke for alle de hyggelige hilsenene på bursdagen min!
Hadde den koseligste kvelden jeg har hatt på leeeeeeenge!
Nå skal jeg prøve å motivere meg selv til å slipe ned ett par dører..... (ikke lyst i dag, og har ikke gjort noe på lenge!)

30 comments:

  1. Takk for ein kikk inn i huset ditt.
    Du sprer energi med bloggen din... men godt å sjå at du set deg ned og!

    ReplyDelete
  2. For et koselig kjøkken!! ingenting i veien med å la kundene få en titt inn der nei ;))
    Veldig fine bilder fra stua, synes du har greid å få det skikklig hjemmekoselig og lunt, med bruk av lyse farger !!!
    Ha en flott høstdag:)
    Regnfull hilsen fra Nord !!

    ReplyDelete
  3. Kos deg du, arbeidet forsvinn ikkje:)

    Det er alltid ei glede å få sjå heimen din:)
    Kva med å sende inne klage til tv-produsentane? Vi vil helst ha kvite innslag, som passar til interiøret vårt, på tv! :)

    ANita

    ReplyDelete
  4. Beskjed frå kjæresten min:
    Han les bloggen din og er frustrert over at han ikkje får sett ovnen din på nært hald. So problemet er, som han ber deg vere so vennleg å fikse, bilete nr 6 kan ikkje klikkast på.
    Kan du hjelpe meg slik at kjæresten blir blid att? *s*

    Klem Anita

    ReplyDelete
  5. Nydelig hjem :) Så vakkert og perfekt innredet :)

    Klem fra meg..

    ReplyDelete
  6. du har det så fint!!! du tar stilen helt ut, og det syns jeg er kult!!! digger hjemmet ditt:)

    klemmer fra karianne

    ReplyDelete
  7. Hei! Takk for titten!! Så flott du har det! Flott kjøkken og kjempe-koselig stue:) ... og for en vakker liten pode:)

    Ha en fortsatt fin dag!!

    Klem Anette:)

    ReplyDelete
  8. Så utrolig koselig dere har det!!
    Gøy åfå se litt mere helhetsbilder.
    Kos deg med kake og lilleprinsen
    Klem

    ReplyDelete
  9. Takk for titten i deres flotte hjem, Nina:)
    Herlig bilde av gode Leon, og håper du koste deg med kaken og bladet ditt-

    Ha en fortsatt flott høstdag

    Klem fra Eli

    ReplyDelete
  10. For et nydelig kjøkken du har! Så rygg og fint! Ha en fin dag videre:)

    ReplyDelete
  11. Dere har bare et så vakkert hjem. Forstår godt at dere stortrives der. Men det vakreste er nok lille Leon. :) hilsen Merethe

    ReplyDelete
  12. Helt enig , det er ikke noe som er bedre en rent og ryddig hus og en strølende sol til mann ,som gjør alt du ber han om.!!!!
    Huset ditt er kjempe fint og koselig ... m.m
    Leon Aleksander ser ut til å trivest godt oppi vintage vognen.

    Har forresten tatt med meg vinduet ditt hjem , skal se om jeg ikke får levert det til deg når du får inn mere vare he he , må ha en unnskyldning til og kjøre meg en tur vettu.

    ReplyDelete
  13. Inspirerande med bloggifisert hus. Trur eg må gjere det eg og... Det er faktisk ganske krevande, for det er alltid eit eller anna som ikkje er heilt sånn som det skal vere når ein ser det gjennom kameralinsa...-alltid noko som må flyttast, ryddast vekk, burde vore malt, burde vore...osv. Iallefall, du har iallefall fått det til!
    Veldig koseleg de har det. Kjekt å få sjå heilskapen, og ikkje berre koppar og andre oppstillingar, som ein ofte ser i bloggane. Så bra at det virkar på snekkarlyst også! Skal ta meg ei runde i huset med kritiske auger no...takk for motivasjonen. Gratulerer med vel overstått forresten. Syns det er flott at de brukar same vogna eg. Har gjort det same her, med unntak av dobbeldeckerperioden som vi og har hatt. Absolutt mange andre ting å bruke 8000 på, ja! Ha ein fortsatt fin dag!

    ReplyDelete
  14. Alltid deilig å komme hjem til ryddig og rent hus, tror ikke hadde klart å ha det rotete rundt meg:) og deilig er det når man er to om den tanken: =0)

    ReplyDelete
  15. Det er bare så flott det kjøkkenet ditt. Du har det helt herlig.
    Koslig å se at Leon vokser og koser seg.

    Gratulerer med vel overstått. Har bursdag nesten på samme dag vi da;) Men du har samme dag som eldste datteren min. Hun ble 15 i går.

    Ha en fin kveld
    Klem:)

    ReplyDelete
  16. I morra er det første dag i ny jobb:-)

    ReplyDelete
  17. Det er som å komme hjem til en gammel dame, der tiden har stått stille.
    Eller som å tre inn i ett bilde fra 40 årene.
    Morsom ;)

    Tom den vakkre gutten ligger i en gammel vogn.

    ReplyDelete
  18. Kjære anonym...
    Hmmmm....
    Vel, jeg kjenner ingen gammel dame med en 60" flatskjerm tv med surround-anlegg jeg da.
    ;)

    ReplyDelete
  19. Heisann. Alt jeg ser her inne liker jeg!!! Den som hadde hatt en stor stue,...og glassveranda. Og en velvillig mann. Jeg vasker og vasker,...men listene som jeg egentlig skulle hatt opp i morgen,ligger der fremdeles. thihi.

    En kan igrunnen vente seg ihjel på varene fra JDL,...jeg ventet 2mnd nå på siste levering.Og det er allllllllt for lang tid!

    Ha en fin fin dag!

    ReplyDelete
  20. Så utrolig koselig kjøkken du har Nina.
    Godt og se at du kan kose deg og slappe av litt mellom slagene:))

    ha en superfin dag

    ReplyDelete
  21. Hei, og tusen takk for kjempehyggelig kommentar på bloggen min :)

    Jeg lager mer enn gjerne layout til deg :) Pleide å ha det som en side-jobb før, men ga meg av en eller annen grunn!
    Kan du ikke maile meg? på skaana@online.no så blir vi enige om pris :) Og hva du vil ha selvsagt :)

    Ha en strålende dag fortsatt!

    ReplyDelete
  22. Er noen opp om natten og roter hos deg, siden du må rydde når du legger deg og når du står opp? ;-)

    ReplyDelete
  23. God aften i stua!

    Huset deres er jo SÅÅ flott! :) Er spent på å se bilder fra butikken din etterhvert :)

    Håper du har en fin kveld!

    ReplyDelete
  24. Takk for at flere enn oss (min kjære og meg) liker orden. Det er jo også praktisk å vite hvor alt er også.

    Nydelige bilder du viser Nina.

    Jeg skal se på de leeeenge.

    Klem ingunn

    ReplyDelete
  25. Hanne!
    Jeg er da ikke den første som står opp her i huset! (den siste, heller! ;) )

    ReplyDelete
  26. Utrolig flott hjem du har, å har du det så strøkent hele tiden er jeg imponert, det går bare ikke her, men men... nyt det! Poden ser ut å trives i det flotte hjemmet han også. Koselig å høre at folk har det bra, ikke alltid sånn...:)

    ReplyDelete
  27. Gratulerer så mye med dagen som var - nydelig kanne du fikk!!

    Og så flotte bilder fra hjemmet ditt - der er nydelig der :O)

    ReplyDelete
  28. Hei Nina!! SÅ nydelig hso deg,a ltså!!! Og vi resite om Oppdal siden første stopp ble Nesset (Rød) forrige helg....Men skal nok komme en tur, butikken din blir Moldes mest intime og koseligste!!!! Klem,M

    ReplyDelete
  29. Så koselig du har det, Nina :) Kjekt å se ditt vakre hjem!
    Nydelig gutt også. Jeg har hatt store babyer jeg også, de spiste og spiste og var de største i barselgruppene, men etter ettårsalderen har de vært helt normale :)

    Ønsker deg en fin kveld! hilsen Margrethe

    ReplyDelete
  30. Blir så rolig å salig i sjæla når æ ser på bildan;);) Kjæmpe koseli

    Men æ skjønne mæ ikkje på de m negative kommentara (anonym), vi like alle førskjellige ting. Men træng jo ikkje av den grunn rakke ned på andre å være ufin.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)