Saturday, September 19, 2009

Ett herlig lite funn....

Endelig en dag med fint vær, så jeg skal ut tvert jeg er ferdig å spise.
Har en million forefallende ting, og overhode ikke peiling på hvor jeg skal begynne!
Min typiske måte er å ta alt på en gang....

Fant denne herlige isformen på antikken i Orkdalen forrige helg.
Jeg var egentlig på jakt etter noe til butikken, men jeg klarer ikke å kvitte meg med denne formen. Synd de ikke hadde flere, for prisen var overkommelig 75 kroner.
På tide å klippe avleggere av marmorlanternen min her også. Flott plante å dekorere med, og enkel å formere, bare å sette de rett i jorden og dekke med litt plast så de ikke tørker ut.
Dette lille bildet er jeg veldig glad i. Kjøpte det på Inderøya for mange år siden, og det er malt av Mari Rostad fra Sandvollan.
Tenkte å lage en lignende hylle for salg i butikken
Hylleknektene er mitt eget design, og er allerede utskjært. :)
I vinduskarmen står det pelargonium-stiklinger av 'Appleblossom Rosebud' og noen andre skjønnheter som jeg skal "kvitte" meg med. Kommer nok til å få hele pelargoniums-forumet på nakken for jeg nekter å ta ublu pris for småplanter. 20 kr for urotete stiklinger er svindel etter min mening!

;)
Nå skal jeg bokstavlig talt og ta ett tak.....

21 comments:

  1. Så flotte de hyllene dine var. Likte alt du har satt på dem, og de lange plantene der er supre. Jeg har noen av Hjerter på en tråd. :) Nydelig den isforma du fant deg.

    ReplyDelete
  2. Såå masse fine ting!! Koselige med hyller med masse små skjønnheter, veldig fin den laaange planten, jeg må få tatt avleggere av hjerter på tråd, den er blitt såååå lang! Enig med du at å selge stiklinger uten røtter er helt drøyt, så bare del med deg du, blir lykkeligere av det :0) Ha en fortsatt flott helg!

    ReplyDelete
  3. Oooo, jeg likte den hylla, du er virkelig kjempeflink!! Isforma ver fiin, og den koppen som sto sammen med den, nyydelig! <3

    ReplyDelete
  4. Utrolig masse fint du har! Og hyleknektene var kjempe fine! Ha en fin helg og kos deg med taket! klem fra Linda

    ReplyDelete
  5. såmasse lekert på hylla de og nydelig design altså. virkelig spennende at du skal starte butikk, syns du er tøff som starter opp og jeg er sikker på det kommer til å gå utrolig bra. skulle gjerne hatt stiklinger av deg, men blir litt lang sending for dem hihi ønsker deg en nydelig lørdag:) klem monica

    ReplyDelete
  6. Kjempekoselig hylle, nydelig var de knektene.. Imponert over at du lager de selv, sååå mye finere enn de i butikken... Ha en fin kveld !!

    ReplyDelete
  7. Så fin hylle,Nina! Sånn ønsker jeg meg!
    Du er så flink og kreativ! Stor inspirasjon!

    Ha en fin lørdagskveld!

    ReplyDelete
  8. Så søt koppen med den blå blomsten var!:O)

    ReplyDelete
  9. Så fine hyller :) koselige ting du har pyntet den med også!

    Ønsker deg en fin helg videre! Hilsen Margrethe

    ReplyDelete
  10. Takk for det Nina!
    Jeg er veldig fornøyd med varene og jeg bare er så glad i det sorte!
    Skal bli spennende å se hva du får inn å!
    Men hva tar du for en sånn hylle?? LYST PÅ!!
    Klem.

    ReplyDelete
  11. Nina!! Først må jeg si at den lille prinsen er noe av det skjønneste....virkelig!! Hylla di er nydleig med masse flott pynt! Lykke til med butikken,så utrolig spennende!!
    Klem

    ReplyDelete
  12. Hei. Synes du hadde mange herlige funn der jeg.
    Og så må jeg si jeg er missunnelig på å kunne lage ting i tre. Flink du.
    Klem Ann<3

    ReplyDelete
  13. Så flott hylle, med nydelig "stæsj", akkurat slik jeg liker det, og om du titter innom meg, vil du se hylla mi, som er full av liknende hyllepynt ;o) Isformen var kjempefin, så jeg forstår du gjerne skulle hatt flere!

    Ønsker deg en flott søndag!

    Klem fra Hildegunn

    ReplyDelete
  14. Så nydelige ting og bilder du viser. Alt passer så fint sammen. Det blå taket ditt er så fint også. Skjønner godt at du liker lyseblått når jeg ser dette.

    Ha en fin uke, og håper du får kjempesalg i butikken din.

    Klem ingunn

    ReplyDelete
  15. Lykke til med butikken din!
    Du finner nok massefin å selge der ja :)

    Ha ei flott uke framover!

    ReplyDelete
  16. Hei hei.. Fant tilfeldigvis bloggen din da jeg googlet marmorlanterne.
    Prøver nemlig å finne ut hvordan jeg kan formere den.. :|
    Siden jeg ikke finner noe særlig info om planten, spør jeg deg, hvordan gjør du når du tar avlegger?
    Klipper du bare av "trådene" eller drar du opp så der følger røtter med?

    Nydelig blogg du har, og lykke til med butikken :)

    ReplyDelete
  17. Hyllen din var akkurat slik som jeg kunne tenkt meg selv! Det blir sikkert salgs-suksess! Lykke til og ha en fin uke! Klem Cathrine :-)

    ReplyDelete
  18. Så fantastisk flott du har det:) vært innom nesten daglig i en laaang periode, søkkimponert over alt du klarer å få til, ikke minst mens du fikk gravid og etter babyen kom:) du er virkelig et driftig kvinnfolk! send litt arbeidslyst nordover til meg:)

    ReplyDelete
  19. Så fine bilete! Verkeleg flotte dei plantene:) Eg har fleire stk sjølv:) Klyppar ein berre av og plantar i jord?
    Håpar du får ei herleg veke!

    ReplyDelete
  20. Ja, jeg klipper av passende lengde og putter de i en potte med jord, og dekker med ltt plast så det ikke tørker ut.

    ReplyDelete
  21. Akkurat denne appleblossom har jeg lenge etter!
    har du noen stiklinger å selge!
    Da ville jeg blitt sååå glad:)

    Klemmer Malin

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)