Wednesday, September 2, 2009

Det yngler i dammen!

Multi-mamma blogger nå med Leon på fanget. Kunsten er å unngå at han gulper på tastaturet...
Må bare utnytte sjansen, for jeg er innmari opptatt så snart han sover. Har slipet og grunnet sprosse nr 15 nå, så da er det bare 13 igjen....!
Nei, 6 av de er heldigvis ikke så ille at de må slipes, bare pusses lett for hånd og males. Og det skal ikke gå 20 år før neste gang de skal få seg ett strøk maling, altså, for dette gjør jeg IKKE igjen!!
Fikk lurt meg til en liten runde i hagen i dag, siden jeg alikevel måtte grunne badvinduet, -slipet det ned på søndag. (11 igjen da...!) Og selv om jeg fant 4-5 brunsnegler, var det også mye fint i hagen.
Det har kommet en vannlilje og 2 knopper, samt en 6-7 fisker i dammen. Det ser mest ut for at det er en sei som har vært innom, for småttisene har ikke akkurat den mest oppsiktsvekkende fargen....! Mulig det er koien som er moren, men faren er ukjent. Jeg har jo bare en koi igjen!?! Mystisk greie det der! (Kan gullfisk og koi pare seg da))

Det ser litt jungel-aktig ut rundt dammen min nå....
Stripet elefantgress er en tøff greie, og anbefales på det sterkeste for de som har klima til det. (høyt gress-greier til venstre i bildet under)
Huset ser ikke så innmari vakkert ut uten sprossene (noen mangler på bildet under, som du ser...) så jeg ønsker de opp igjen snarest.
Ikke det at huset ser så lekkert ut med to farger, to presenninger, manglende bordkledning, tak og ett stygt stillas på baksiden da, men....
Håper de forbipasserende heller kikker på syrinhortensiaen min!
Kosmos har jeg mye av, i alle mulige farger. Men vett til å knipe de etter at jeg har plantet de ut...? Hmmm.... Fatter ikke helt den der voksemåten på disse, vips så er de enorme!!
Fin temperatur i kveld, og himmelen virker lovende, men er det mulig å håpe på en hel dag med oppholdsvær?? (regnet hver bidige natt i ukesvis nå!)
Jeg skal som nevnt slipe vindusomramminger og male de!
Leon syns blogging er kjedelig, så han har sovnet.
Er vel på tide å finne veien opp på loftet, slik at en får ladet batteriene til morgendagen. -Noe sliten i dag, etter å ha kranglet med tvillingene i over en time om at de skulle rydde rommet sitt. Og roter de like ille igjen i morgen, blir det vasking av kjøkkengulv på de! Puh!
PS Sjekk ut denne konkurransen på Elisabeths blogg!! :)
Natta!!

14 comments:

  1. Herrlighet for et arbeid med de sprossene,regner med at det blir flott-du er flink!!
    Nydelig hage du har!!!


    p.s konkurranse inne hos meg!

    Ha en fin dag!

    Klem

    ReplyDelete
  2. Gud bedre for et arbeidsjern du er;o) Og så sprosser og vinduer da, det er jo bare bittelitt lite givende.
    Men hagen din er bare nydelig;o)
    Klem
    Linda;o)

    ReplyDelete
  3. Bruker Phalaris jeg, genialt gress :)

    ReplyDelete
  4. Det er en fryd å følge bloggen din;-))Ha en fin dag....

    ReplyDelete
  5. Hoff, jeg misunner deg ikke den malingen....men for meg virker du jo som superkvinnen, så dette fikser du:))

    Nydelige bilder av hagen som alltid:)

    ReplyDelete
  6. Så fin hagen din er!
    Syns det er fint med jungel i hagen eg...spesielt rundt dammen ;-)
    Tipper huset blir kjempe bra når alt er ferdig...pussing og maling er kjedelig, men det blir jo så fint etterpå =)
    *klem Astrid*

    ReplyDelete
  7. Ah, så herlig du har det der ute, masse liv, herlig inspirerende! :D

    ReplyDelete
  8. Du har virkelig en utrolig fin hage..
    ha en flott dag
    klem victoria

    ReplyDelete
  9. Sukk, blir aldri lei av å se på hagen din. M;ye å lære her:)

    ReplyDelete
  10. Du Nina. Du som er så dreven og flink på å male sprosser, jeg sender opp noen til deg jeg slik at du har litt mer å gjøre.......hihihihi!

    ReplyDelete
  11. Det er litt av en jobb med sprosser... Skjønner ikke hvor du tar overskuddet fra?

    Nydelig hage du har, med masse flott som blomstrer :) Fisk har jeg ikke greie på, men det høres spennende ut med små fiskebarn :)

    Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

    ReplyDelete
  12. Jeg er skrekkelig imponert over deg Nina - du fortsetter i samme høye tempo som før Leon kom - helt utrolig! Er det egentlig noe du ikke fikser...tror ikke det! Syrinhortensiaen din er bortimot det vakreste eksemplaret jeg har sett, kjempelekker som oppstammet :)

    ReplyDelete
  13. Du jobber uavbrutt - Så mye flott du lager og ordner!

    Se i min Hageblogg jeg har en award til deg som er en sånn driftig dame!

    Ha en flott avslutning på uka!

    ReplyDelete
  14. Hei

    Fiske - babyene vil få farge - etterhvert. De er helt fargeløse den første tiden, husker ikke helt hvor lang tid det tar før de får farge. (har hatt gullfisk yngel ved en anledning selv!) Og jeg tror også at det er mulig at koi og gullfisk kan få yngel sammen;o)

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)