Monday, February 4, 2013

Queen Of Silicon!

Ett skritt lenger i riktig retning!
Jeg er nesten helt ferdig å fuge badet nå, og her er ett lite tips til hvordan få pene silikonfuger.....
Bruk maskeringstape på begge sidene av fugen. Da slipper en ujevne fuger og mye søl! ;)
 Neste tips er å leie noen til denne jobben, -og betal de pr kvadratmeter!!!
Tror dette må være verdens værste fliser å fuge, men jeg ble ferdig! ;)
 Hyllene inne i skråtaket er også ferdig nå, -vurderer eneste å ha noen hyller inne i rommene. Vi får se.
-ikke verdens vakreste hull dette, men det er fordi badet er bittelite, og vi trenger plass til toalettsaker og stæsj.
Inne i skapet blir det nok en skittentøydunk, og forhåpentligvis enda mere stæsj. Badet her oppe blir brukt av oss selv + tvillingene, så vi trenger vel plassen. (Litt maling gjenstår, derfor maskeringstapen!)
Jeg har lett en stund etter ett skap til vasken, og trodde dette som vi hadde oppe på ett av soverommene kunne brukes, fordi stilmessig er det jo midt i blinken, men.....
Det er i grunnen LITT for stort!!!
 Her står det riktignok nesten 15cm ut fra veggen bak pga rørene da....
Tror vi skjærer ut hull til rørene og ser etterpå om det blir bedre. Må jo uansett både tette igjen åpningen foran, male det hundre strøk, og mulig flislegge toppen. (Har ikke mindre enn 3 vasker liggende i mine rotelager!)
Det blir vel ferdig bad neste år, tror jeg! ;)

Det har gått så lang tid nå at jeg er drittlei av doen vår.....
Den har stått inne på soverommet vårt i minst 5 måneder, og den blir bare styggere og styggere for hver dag....
 Det er ett sånt klosett jeg ønsker meg, men Nina Sparekniv skal resirkulere til hun er 80 og rik(!)


 Om jeg hadde satt av 100 kroner i måneden siden vi begynte på dette badet, hadde jeg hatt de 5200 kronene som denne doen koster(!) Hmmm....

Gjenbruks-Nina har også tatt vare på de 80 år gamle listene som hørte til baddøren vår, -for så å finne ut i dag at den ene listen (ikke avbildet) var i hele TRE deler, og de to her er tilspikket i hjørnet mot taket med kniv for å smette den gamle strømledningen gjennom (Bilde:her)
 Vi skulle jo få laget nye lister i samme profil til den andre døren, men må nok bestille nye til denne også.... (må spesiallages, da denne profilen ikke lages i dag)
 Om du klikket på før-bildet, så kan jeg legge til at det kommer takvindu her også, -når vi får ordnet taket ute. Inntil videre ligger det i kjelleren.

Til slutt det aller morsomste i dag: Vi må skrape ut alle fugene i gulvet og fuge det på nytt. (Det er noe galt med fugemassen!) HURRA!!!





2 comments:

  1. Jeg regner med at du har lest Donald Duck da du var lita? :) Klodrik? den uheldige...
    Tragisk, har en følelse av at du har drømt og holdt på med dette badet lenge nå og så må du skrape av fugemassen? Det blir ikke lett for jeg regner med den har tørket.
    Vi tok over et eldre hus etter mine besteforeldre, som ble bygget i 1951. Min bestefar bygget huset selv, og vi var mektig imponert over det grundige arbeidet som var gjort. Taket innvendig er så solid at jeg tror ikke en orkan kan ta det :)
    Iallefall, han døde for 21 år siden og etter 5 år så ga jeg faktisk opp. Det var så mye som måtte gjøres, at jeg fant ikke hverken penger eller penger til det. Og solgte det! angrer? jo, vær du trygg. Men når mannen min er utstyrt med 10 tommeltotter, jeg har en rygg som er nesten ødelagt så var det bare å sende inn det hvite flagget.
    Jeg bor nå ca 32 mil unna huset "mitt" så jeg slipper heldigvis å se det særlig ofte.

    Jeg ønsker dere lykke til og håper det blir ferdig tidligere enn du aner :) ikke lett med en stor familie butikk osv.

    Klem
    Grethe

    ReplyDelete
  2. Vet godt hvordan du har det!!! Vi pusset opp badet selv og brukte 1,5 år. ho, ho.... Men nå er badet ferdig og i bruk. Har att litt organisering og oppsetting av noen hyller. Vil føle litt på hva jeg trenger og hvor jeg vil ha det før jeg begynner å skru!!! Lykke til videre og håper dere snart blir ferdig. Det blir flott!!!!!
    Mange klemmer fra Lena

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)