Friday, January 15, 2010

Blogger på sparket!

Jeg pleier alltid å legge ut bildene først, for så å skrive inn tekst mellom de. Oftest har jeg også ganske klart i hodet hva jeg skal blogge om, og alltid blir det mer tekst enn jeg hadde planlagt.

I kveld har jeg ikke tatt noen nye bilder med tanke på et nytt innlegg, og i skrivende stund, har jeg ikke lagt ut ett eneste bilde. Tenkte nemlig å se hvor dette bærer hen!

Med min munndiaré har jeg aldri problemer med å komme på noe å si, eller skrive om. Tvertimot! Jeg har større problemer med å tie stille, og tenke over hva jeg skal si, før det plomper ut. Ofte tenker jeg også: "%#*&, hvorfor sa jeg det!?!"

Som for eksempel når jeg etter en natt uten særlig søvn, hører bakdøren åpner seg, og lurer på hvem av ungene som har vært rampete denne gangen, og har hentet ved?? (Vi har nemlig ved-henting som ekstraoppgave for å bryte husets regler for tiden!) -Så viser det seg å være en kunde som prøver seg på min kjæres fantastiske euro-palletrapp. Og det hender jeg er litt sent ute og spiser litt, da kan det selvsagt være mitt første måltid, selv om klokken er over to, kaller jeg det frokost til kunden.....
Andreas skjemmes.
Men jeg betrakter ikke en halv boks kakemenn og cola som frokost....(!)
Blodsukkeret kan være litt lav i grålysningen, og jeg er noen turer nede og oppe i senga igjen, i løpet av en morgen.
PS ungene får alltid sunnere frokost enn det jeg lurer i meg, så det jeg da kaller frokost for mine kunder, er egentlig formiddagsmat. Tingen er at disse måltidene på helg er blitt en tradisjon hos oss, der hele familien samles, og spiser varme ciabattabrød, stekt egg, stekt paprika og hjemmelaget guachemole (hmm ble litt usikker på stavemåten her...)
Denne grønne guffa av avokado, hvitløk og krydder er ubeskrivelig godt på egg, uansett hvor sykt det høres ut. Gjerne med en skive skinke eller kylling naturell under.
Disse måltidene har også en tendens til å hale ut i tid, men det er som oftest verdt det, for ellers i uken får vi ikke spist frokost sammen. Familiens samhold er ett stadig tema under våre måltider, noe som er ett utrolig viktig tema for meg.

Som jeg har nevnt tidligere, er ikke januar den store action-måneden hjemme hos oss. Stort sett går det i film-seeing og sofakos.
Kulden har tvunget oss en tur ned i kjelleren og stengt noen ventiler, og min kjære har fått opp litt isolasjon under kjøkkengulvet.

Egentlig ganske merkelig dette taket her i kjellergangen....
Panel-talet slutter plutselig, og i den siste båsen mellom dragerne var det fremdeles sagflis, frem til vi la ut vann til det kommende vaskerommet (altså butikken)
Fikk omsider satt det gamle skrivebordet mitt på plass her, og fin plass å ha noen av varene til butikken min, lett tilgjengelig!
Vi skal pusse opp både skrivebord og kjellergang, men først må vi bytte ut hønsestigen til en trapp. Må si jeg gleder meg virkelig til dette rommet blir presentabelt! (sikkert en gang i år 2015...)

Ellers fikk jeg omsider kort-automaten min i butikken i dag, så nå blir det både enklere for meg og for kundene mine.
Jeg ønsker meg også en ny, trivelig nabo da dette huset er til salgs, rett borti gata her.
Men nå må jeg finne senga, for hodet er ikke i form i dag. (Feil med gjengene da det ble skrudd på, tror jeg)

For intresserte, har jeg laget en egen profil for butikken min på Facebook, der jeg legger ut flere bilder av varene mine enn det jeg gjør her. Du kan legge deg til her! (Også hva jeg venter inn de nærmeste ukene)

10 comments:

  1. ja, det settet var bare kjempe lekkert!! *elsk* Hvor mye koster kaffe og te krukkene da?? de var rååååå lekre:-)

    klem

    ReplyDelete
  2. Hei og hopp i natten.

    Endelig ferdig med dagens økt! Men det blir bra assa. Takk for fine varer i dag, å gaven. Den var jo fin til å henge opp sånne bilder med da.

    Nattaklem fra meg. ;o)

    ReplyDelete
  3. Knallfint skrivebord!! :-O Heldiggrisen! :)

    ReplyDelete
  4. Nyydelig skrivebord :))

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    ReplyDelete
  5. Hei Nina..
    Ja, jeg er litt som deg, har bilder først og deretter kommer tekst. Jeg har vel egentlig munndiaré jeg også, men forskjellen til deg slutter vel her… hehe.. jeg er ikke så flink å uttrykke meg når jeg skriver – sliter litt her :o) men, men… artig å lese det du skriver! NYDELIG den gamle skrivebordet du har stående i kjelleren. Det tar sin tid å få pusset opp og komme i orden i et stort hus, og som regel er kjelleren det siste man begynner på :o) Flott at du legger ut bilder på Facebook også… Trodde jeg aldri skulle være her, men jeg og samboeren meldte oss inn her for et par måneder siden :o) Ønsker deg en strålende dag Nina…

    ReplyDelete
  6. På besøk i Paradiset
    idag har jeg vært i Paradiset, om ikke akkurat på besøk, så har jeg ihvertfall vært der og handlet! En utrolig søt, og bitte liten butikk. Så nå har jeg bl a duftende engler på badet( jeg elsker engler!), en utrolig søt boks til "ting og tang", en glasskrukke som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til(den var bare så artig), og lesestoff for kvelden. Blir nok ikke mitt siste besøk der, tenker jeg.
    Takk for meg!

    ReplyDelete
  7. Hihi, kjenner meg meget godt igjen i det du skriver.. Anna sier jeg har humør som en Vestlandsk-vår dag.. (altså veldig skiftende) hihi

    Ønsker deg en flott helg videre.
    Hilsen Johanna

    ReplyDelete
  8. Hei :)
    Skal ikke på messen,er alt for mye som foregår her nå...
    Gleder meg til jeg skal senere en gang,for har aldri vært på messe..
    Skal du da?

    I så fall får du ha god tur,å kos dere masse! :)

    Klem Siw
    (Skal ordne barn som skal på Tussen på slalom nå )

    ReplyDelete
  9. Veien blir til mens du går, heter det jo, og tankene og ordene kommer før bildene hos meg også! Ser arbeidet skrider frem, og så moro det vil bli når du er i mål!

    Det ligger forresten noe til deg på bloggen min! Ha en fin søndag, Nina!

    Klem Cahtrine :-)

    ReplyDelete
  10. Hei berta.

    Ligger en utfordring til deg på bloggen min. ;o)

    Ha en knall dag.

    Klem Simone

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)