Saturday, February 8, 2014

Verdens beste hobby!

Det ble ikke lange stunden jeg fikk ute i hagen i dag, mellom husvask og butikkarbeid, men 45 minutt med vanningsmeditering fikk jeg lurt inn.

Hadde aldri trodd at februar måned skulle bli den månenden jeg bruker hver helg på å vanne i hagen, men de første to helgene har det iallefall blitt slik!
 
 Det er ikke så mye å ta bilde av ute enda, derfor legger jeg ut noen mimrebilder fra tidligere år....

Ett av prosjektene for 2013 var å ordne dette beddet under her, mens ett av 2014 blir å male taket på uthuset!!! (Hadde tenkt å skifte det da vi vurderte å flytte butikken hit, men heldigvis kom jeg på bedre tanker og flyttet inn til byen)
 Har ikke så innmari mange planer med hagen denne sommeren, mer med hus, hagestue og dukkestua. Det er endel ting som skal males og ferdigstilles. Lei av å bo på en byggeplass.....
 I mai og juni kommer jeg nok til å ha en fast hagedag, der jeg jobber ute og deler stauder for salg. Jeg har jo endel godbiter en ikke finner så ofte på hagesenterene, samt haugevis av Hosta som trives i gunnen litt for godt her hos meg.

 Disse revebjellene har jeg også frø av, -en hel bærepose, om Andreas ikke har kastet de i en av sine ryddeaksjoner.

 I år står også egendyrkede tomater og agurk på agendaen, for jeg får meg jo hagestue/drivhus i bakgården. Andreas har jobbet med det i hele dag.
 Ellers sier jeg jo HVER vinter: jeg må skaffe meg mere eviggrønt i hagen!!!
Den holdningen har jeg helt til staudene begynner å poppe opp, og jeg glemmer hele det der vintergrønne greia.....
Hagearbeid er iallefall verdens beste hobby, avkobling, trening, glede, kos og irritasjon! ;)

1 comment:

  1. Åh vilka UNDERBARA sommarbilder...otroligt vacker trädgård!
    Ja nu längtar man verkligen...
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Titti

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)