Tuesday, August 30, 2011

Gale interiørarkitekter og altfor mange cowboyhatter.

At jeg er mer opptatt av interiør enn en gjennomsnittlig nordmann, er vel ganske innlysende, men at jeg også er opptatt av design, tross min elsk til Shabby Vintage~Skandinavisk Madicken-stil, er vel ikke helt logiskt.      Hvorfor jeg heletiden alltid har en mening om absolutt alt mulig, vet jeg ikke, men litt irriterende er det faktisk. Jeg klarer nemlig ikke å sitte å se på noe uten å analysere det inn til ryggraden...
Mulig jeg kan takke mine lærere de 4 årene jeg slet meg igjennom analyser, skisser, komposesjoner, fargevalg og struktur på skolen, for dette. ;)

Uansett, -som jeg skrev i går så fikk jeg ikke booket det hotellet jeg hadde tenkt, -3 uker før messa. Dette var litt rart, men jeg begynte å legge sammen to pluss to da jeg på fredagskvelden oppdaget at annenhver person ute i Oslo hadde cowboyhatt på seg....
Jeg lurte først litt på om dette var det siste av det aller siste, men forsto det måtte ligge noe ekstra bak. Tanken på ett utdrikkingslag slo meg også, men etter ett par kvartaler, tenkte jeg at dette måtte i såfall være verdens største utdrikkingslag. Det var jo folk med cowboyhatt på alle utesteder!
Selv er jeg ikke helt inne på denne cowboyhatt-trenden, -ikke har jeg akkurat det største utvalget av rutede skjorter eller skinnvester i garderobeskapet mitt heller. Ei musikk-sjangeren i min cd-rack.
Etter to Mojitos, og en White Russian, på utested nummer tre gikk det dermed opp ett lys: Brad Paisey, er ikke det en sånn der country-stjerne?
Disse cowboyene kommer fra konserten på Spektrum! (Hadde sett at ett par kjente via Facebook skulle dit på konsert da vi satt på flyet)
Så det var disse western-nissene som kunne til at jeg havnet på dette hotell-rommet!
Ikke nok med at sengegavlen er av lakkert finer, bast og plexiglass, men den har LYS i tillegg!!!
OG matchende gulvteppe!!!
Ikke hjalp det med en hel flaske Blossom Hill, eller sjokoladekake fra Deli De Luca heller.
Plakaten i lobbyen lovet snart ny-oppussende rom, men det hjelper ikke stort når de blir seende slik ut!
Spark interiørarkitekten, sier jeg bare!!!

14 comments:

  1. PS Det var ikke SÅ ille de nye rommene, -men RØDT da!
    Hmmm....

    ReplyDelete
  2. Hei

    Jeg har sendt deg en Mail med forespørsel om å kjøpe engleknotter, men har ikke fått svar. Har jeg feil mailadr? Sendte til den på profilen din. Hilsen Thea

    ReplyDelete
  3. Vet du,jeg tror jeg har ligget på et sånn Crazzy-sengegavl-rom, men husker ikke hvor!! Men fint er det IKKE nei;) men jeg lover deg at hotellrommet jeg lå på i helga var enda særere! Bare synd jeg glemte å ta bilde! Ene veggen var i fargen "baby-bærsj! og nattborda var i plast med en sykelig gulfarge.. Når det i tillegg ikke var skikkelig dør inn til badet, men en sånn skapdør i glass, ble det litt lite privatliv når stressmagen meldte sin ankomst;) Delte rom med en venninne..

    ReplyDelete
  4. Ps, vi stussa og på alle cowboyhattene;) Men skjønte det tilslutt..

    ReplyDelete
  5. Vibeke Aasheim31 August, 2011 00:25

    OMG !!! Kan jo bli syk av sånne omgivelser... Det blir i allefall ikke harmoni i sjelen... ;)

    ReplyDelete
  6. Hahahahahahaha, jeg dør!!! FOR et sted!!

    ReplyDelete
  7. Hehe så lekkert da... NOT!! Har lurt et par ganger selv på om det hadde vært så mye dyrere å lage litt koselige rom? Tror faktisk ikke det.. Men men alle har ikke like god smak som oss hihi ;)

    ReplyDelete
  8. Det var jo særdeles rolige, behagelige og avslappende omgivelser ja..... :P

    ReplyDelete
  9. Herremin! Man våkner jo opp der og nesten tror man er på sånn 70 tall lsd trip jo. Skrekk!

    Fin post med damhagen min. Godt sola tittet frem i et fem minuttnår du tok bilder der.:)

    ReplyDelete
  10. Hahahahaah. Det der må jo bare være på SAS hotellet :) Har bodd der selv og fatter ikke hva de tenkte på, sengegavlen med lys i tar virkelig kaka.

    ReplyDelete
  11. Hehe - ser du prøver å feriere litt. Dette var jo .... annerledes ;O)
    Vi interiør-bloggere er nok ikke de enkleste gjestene de har når det gjelder kritiske øyne på interiøret i alle fall. Hehe.

    Du skriver det så morsomt! Jeg må le....

    Og skjønner GODT at ikke du er klar for høst. Du med den prakthagen!! Mine små og litt tuslete bed (foreløpig) - de tåler å bli gjemt bort under løv snart. Men din hage--- nei, den skjønner jeg!

    Men i går var en av de varmeste dagene på lenge, Nina. Så sommeren er ikke helt borte enda. NYYYYT den! ;O)

    Klem klem fra Liv

    ReplyDelete
  12. Hehe, cowboy nisser! Selv digger jeg country musikk og Brad men skjønner frustrasjonen;)
    Gjiii for ett hotellrom, som en rus i seg selv..men håper du koste deg litt da!

    ReplyDelete
  13. uff, må nesten le.. Det var ikke fint det rommet nei ..

    Håper du får en super helg!

    klem!

    ReplyDelete
  14. Hahahahahaha! Jeg er helt enig med deg! SPARK inrednigsarkitekten!!!! :-D

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)