Tuesday, August 30, 2011

Line Cathrins damhage....

Siden min kjære har bildene til ett bra innlegg på sin telefon, må jeg bare vente med det til jeg får de hit.
Jeg fikk nemlig ikke mitt favoritt-hotell i Oslo, heller ikke det nest beste og måtte ty til en nødløsning jeg nok ikke kommer til å glemme så lett. Hotellet vil ikke navngis, bare blogges..... ;)

I mellomtiden har jeg andre bilder på lager som nok vil glede de som drømmer om en dam i hagen....
Min venninne Line Cathrins dam er ikke mer enn to år gammel, så ikke alle vekstene er nådd sitt ultimate enda, men jeg syns at 95% av de er kjempeflotte. Minst!
Line Cathrin er utrolig flink på plante-sammensetninger, og er heller ikke den som mangler ideer når hun skal sette i gang med ett ny prosjekt.
Syns den andre siden av dammen her ser ut som en eventyr-jungel....
Dette er tydelig ikke hennes første dam, -men nummer tre, mener jeg....
Den hostaen her har hun faktisk fått av meg. ;)
Så mye spennende bladverk....
-Og kreativt å butte en gressløk ved dammen! ;) (hvit utgave)

Flott?
Likte den grøne saken ved siden av krypmalurten,-mellom den og bjørneroten, men kommer ikke på hva det er?
Denne delen domineres av hvite blomster. Me like!
Hvite blomster og spennende bladverk passer inn de fleste steder....
Så tittet solen så vidt frem og laget så fin refleks i dammen. Men det regnet fortsatt.
Det begynner tydelig å bli høst i Trøndelag.
Jeg har hatt en lang dag i butikken i dag, og pakket ut en hel haug av varer. Mengder av nytt fra Green Gate har kommet inn, og mere står på vent nede på hotellet hos min venninne. Ble bare så sliten i dag, at jeg orket ikke å hente de, men sovnet på sofaen i steden. 
Tror det ble litt lite søvn i helga....(?) ;)


5 comments:

  1. God morgen:)Flott start på dagen med disse fine hagebildene!takker..klem kathrin

    ReplyDelete
  2. Vakkert, vakkert, vakkert. Den planta du lrer på heter Myske, Gallium odorata, er frisk og grønn hele sesongen, blomstrer med hvite blomster i juni, brer seg voldsomt med utløpere til alle kanter. Vil du ha så har jeg masse.. Ha en fortsatt fin dag :)

    ReplyDelete
  3. Line Cathrin har jo rene park- anlegget. Takk for at vi får se disse fine bildene

    ReplyDelete
  4. Rigtig gode billeder.
    Tak for rundvisningen.

    ReplyDelete
  5. Utrolig flott dam!! :D

    Setter opp en dam på ønskelista mi :)

    Takk for at du viser oss disse fine bildene :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)