Saturday, August 20, 2011

Nye bilder fra min hage....

Egentlig er det mot mitt eget reglement å legge ut to hage-innlegg på rad, -i sympati for de som heller vil ha asfalt rundt huset sitt. Men etter å ha jobbet tre hele dager i hagen med god hjelp, dukket det opp så mange fine motiv som bare måtte avbildes.
Dammen har omsider blitt en dam igjen, dvs den har fått bot og vann, i tilegg har den krympet....
Egentlig så er den akkurat like stor, men plantene rundt er blitt så enorme, og det er akkurat som den har mistet størrelse.  (Ps jeg laget den større enn jeg hadde tenkt, slik som jeg ble anbefalt av Line Cathrin)
De asiatiske liljene er på hell, men de orientalske har tatt over, -bilder lenger nede.
Mange av klematisene begynner å bli flott da.
Line Cathrin fikset ett fantastiks flott motiv til meg av en gammel bordfot i støpejern og ett av fugleburene fra butikken.
De passet bare SÅ godt sammen, og sklei rett inn i min prøver-å-være-så romantisk hage.
Frykter for at dette kommer til å dukke opp på flere av bildene mine fremover, da det er så kjekt å ha noe nytt å sette linsen på.
Jeg håper synet av syrinhortensiaen min tar bort fokuset fra halvferdig hus.
Forresten så ser det ut som treet har fått strømpebukse på seg i år, bekledt som det er av to klematiser.
Mmm...bladverk!
Og favoritt-liljen! ;)
Flere av de....
Hele hagen dufter utrolig godt i disse dager, av en blanding av orientalske liljer og roser.
En kunde spurte her om dagen hva det var som luktet sånn, -og det var selvsagt liljene. Hun sto flere meter unna de....
Det blir definitivt flere orientalere på bestillingslistene mine nå i høst, det er i allefall sikkert, har allerede bestilt 10 Brasilia.
Jeg syns det var utrolig godt å komme tilbake til vanlig gjenge igjen og få ungene på skolen.
De blir så fort lei og kjeder seg hjemme, og når en skal prøve å jobbe litt, krangler og slåss de så fillene fyker. Mor har nemlig strenge restriksjoner på PC-spilling og TV-titting, og da er hevnen å gjøre livet surt for mamma.
Englebarn my ass!
Der lurte fugleburet seg med på ett bilde til, gitt! ;)

Ønsker alle en god helg!

15 comments:

  1. Du har den fineste hagen jeg noen gang har sett!Ville aldri blitt lei av disse flotte bildene!:O)Ønsker deg en videre god helg:O)Klem kathrin

    ReplyDelete
  2. Fantastisk vakkre bilder Nina : D

    Meeen du... Slike dammer er både nydelige og stemningsfulle og kunne gjerne tenk meg og lage en i hagen senere. Men hvor mye ekstra jobb blir det med en slik? Har du renspumpe i din? Hvor ofte renser du og bytter vann på denne strl?
    Og blir ikke mye ekstra mygg i hage med slik?
    Det fins vel sikkert råd for dette også -karpefisk eller parafin? ; )

    -Ha en flott helg og takk for all inspirasjon du deler med oss, både ute og inne : )
    Klem Karina

    ReplyDelete
  3. Haha englebarn my ass.. Her er det start på Mandag. Tror det blir bra jeg.
    Ser så godt på bildene du viste fra hagen min kontra din hvor mye drittvær vi har hatt her.Alt ser så nitrist ut.Ikke akkurat hagen fra sin beste side.
    Liljer står på min bestillingsliste også. Spesifikt orientalske for alle de har jeg mistet. Brasilia hvor har du bestilt den.Smellfin. eh..unskyld stænfin nemlig.;)
    Line-Cathrin

    ReplyDelete
  4. Wauuu.Man kan da kun komme i godt humør af at gå rund i din have.Flotte billeder der siger alt Rigtig god helgen ril dig Kram Else

    ReplyDelete
  5. ååå for en herlig drømme hage.. :) når det blir så fint gjør det ikke noe med flere hage innlegg :) go helg!

    ReplyDelete
  6. Den haven din er helt skjønn. Øyet hviler så godt i den. Det kommer nok av at det går i grønt, rosa og hvitt. Jeg blir svimmel av å se rosa og orange ved siden av hverandre, for ikke å snakke om rødt blått og gult....ææææææ. Englebarn er noe man leser om, og som selvfølgelig naboer og venner har, hehe. Mine var pain in the ass fra de var små, og jo større de har blitt jo bedre er de, så nå er vi bestiser:) Ha en toppers dag med ønske om litt av solen vi har her. Klem fra Eli:)

    ReplyDelete
  7. Åhh, den fantastiske, misunnelsesverdige hagen din altså, Nina! Herlighet. Eg er så imponert! Utruleg vakker, romantisk og nydeleg! All ære til deg. Eg ser eg må setja meg meir inn i liljenes verden ;) Så vakre dei er! Og duft i hagen kan me lika. Klem Lina

    ReplyDelete
  8. Wow for en nydelig hage, med mange gode ideer!

    ReplyDelete
  9. Hei. blir aldri lei din flotte hage. Men kan du fortelle litt om hvordan man lager en slik dam? Takk for mange fine bilder bare fortsett med et:-)) klem
    Lill Tove

    ReplyDelete
  10. Så hærlig... jeg blir aldri lei hagebilder hvertfall.... superfint hos deg, og inspirerende... hvor bestiller du liljer? skal ha d i hagen neste år!!!

    Hilsen Linn, Sarppsborg

    ReplyDelete
  11. Hei :) Kjempefin hage. Lurer også på hvor du kjøper liljene dine.Skal bytte ut de jeg har i hagen min.De er nemlig gule. Fysj, møkklei !!! Setter man de ned på høsten ? Og blomstrer de samme år, eller dvs året etter om man planter de om høsten ??
    Får masse inspirasjon av bloggen din.

    Svar gjerne under her !!!

    Mvh Marianne

    ReplyDelete
  12. SÅååååååå nydelig Nina !!!!!

    Klem fra nord!!

    ReplyDelete
  13. Så utrolig vakker hage du har.
    Tenk at det går an på ordentlig å få det så fint. Be proud!
    klemmer

    ReplyDelete
  14. Blir aldri lei av å kikke innom når du legger ut hagebilder. Selv om du har en annen stil en min "skogsgyldne". Liker sammensetning av alle dine bladplanter, lekkert. Astilbene gjør seg selv om fargene er på hell, og liljene - så flotte! Misunner deg den fine klematisen - i år har visnedøden slått til for fullt på to fra i fjor. Nå mååå jeg bestille liljer! Takk for at du deler:-)

    ReplyDelete
  15. For en utrolig flott hage. Kan se at du har brukt endel timer der.
    Frodig og variert.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)