Friday, August 19, 2011

I've been out of town...

Ikke det at det var så mange dager, men en rekker uansett endel i løpet av en uke.
Bare ikke å blogge. ;)
Jeg har derimot hatt besøk, snudd opp ned på hele hagen, vært på båtfestival, besøkt familien, hatt åpen hage, gått rundt meg selv ett par ganger, og for første gang i mitt liv har jeg vært for tidlig ute for å handle på Polet. Vanligvis har jeg problemer med å rekke det før det stenger.....
Mitt besøkende har forresten skrevet en så treffende skildring av deler av uken, at min mamma måtte lese det høyt for min stefar.....
Her finner du Line Cathrins historie -fole te greier! ;)

Det hun imidlertidig har utelatt er å legge ut de faktiske bildene fra trøndelagsturen min, da de er fra hennes hjem.
Så her er det synet som møtte meg da jeg besøkte hennes i nye hjem for første gang:
Dekorert vegg av farget sparkel og gamle bilderammer. Råstilig!
Riktignok var det Inge som satt i sofaen da jeg ankom, men han ble byttet ut mot en pus dagen etterpå ganske enkelt fordi vi tenker at det er flere som vil kose med andres puser, enn andres menn....
(Vi vil i allefall tro det(!) )
Line Cathrins hjem er fylt av håndlaget stæsj av svært unik karakter. Kreativiteten er nemlig ingen mangelvare hos denne dama.
Over alt er det helt spesielle ting å se på, håndlagede bilder, roser...

Kuler og bokser....
 Sydde puter og omsydd katt....
Ja, for denne katta har bare tre ben, da han måtte amputere den fjerde, og området er pent sydd igjen så bare pelsen vises.
Jeg fikk også hjemmelaget gave, og jeg lo så tårene spratt da jeg fikk se hva Line Cathring og Inge hadde laget.....
Ideen fikk hun da jeg skrev i ett blogginlegg at jeg burde ha ett sånt arbeid pågår-skilt i hagen min under arrangementet Tusen Åpne Hager, men jeg syns mannen på det opprinnelige skiltet var litt for maskulin.....
Line Cathrin fikset detaljene, og la til en liten gresstust i jordhaugen.
Genialt!
Egentlig skulle jeg avfotograferes med skiltet i mitt vanlige arbeidsantrekk, men dette lå dessverre igjen hjemme.

Fant derimot ett annet skilt som jeg syns kledde meg godt!
Ett aldri så lite lure-tips til andre som hager i sandaler når verneskoene blir for varme:
Lakker tåneglene med flere strøk glitrende neglelakk. Dette kamuflerer godt all jorden en aldri klarer å pille frem fra tåneglene, og tar oppmerksomheten fort fra sprekker og tørr hud som ikke vinkelsliperen tar! ;)
Hilsen festival-Nina.
 Disse bildene trenger ingen tekst....
 Jeg har mange flere bilder på lager, både av huset og hagen, men også av dette spennende huset....
 For selv om jeg ikke har rukket å blogge, har kameraet ikke fått hvile.
Mere senere!

4 comments:

  1. For et nydelig hjem. Lekre og deilige farger, fanastisk:) Kunne gjerne klart å leve i et sånt hus, ja:) Takk for at du deler:)
    /Bjørg H

    ReplyDelete
  2. Lekkert, akuratt min smak den stuen.Fikk veldig lyst å sparkle veggen:)Men det er nok ikke for alle å få det til slik, det var jo kunst!
    Klem Linn

    ReplyDelete
  3. Heia Nina :)
    Ja hun har det utrolig nydelig i sitt hjem Line Kathrin, så flink til å lage mange vakre ting og tang :)
    Lo godt da jeg leste innlegget hennes ja, to gale damer på tur, he,he :))
    Gleder meg til å se flere bilder hos henne :))

    Ønsker deg en fin dag
    Klem Mette :))

    ReplyDelete
  4. Nydelig hus og interiør! Veldig stilig, denne stueveggen!
    Og, for et artig skilt du fikk!

    God helg!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)