Tuesday, October 29, 2013

Dagens gråt....

For 25 år siden, da jeg gikk på Sund Folkehøyskole på Inderøya, hørte jeg litt av musikalen Les Misérables, og ble utrolig fasinert. Jeg fikk læreren min til å spille av LP plata til kasett (ja, det var i Antikken, vettu) og spilte den så jeg kunne alle sangene utenat. 
I mange år ønsket jeg vel å dra på musikalen, men jeg var litt grodd fast i Trøndelag med en sånn der Vømmøl-spillende ektemann som ikke helt delte musikksmaken min, så det ble aldri noe av.
Ikke det at min nåværende samboer er helt der når det gjelder musikaler heller, men han har heldigvis vett til å skygge banen, når jeg okkuperer stua. Og siden jeg selv har produsert søte, filmelskende jenter, som jeg forsøker å lære de ulike sjangre for underholdning.
"Når ska dem slutte å sønge, og begynne å prate?"
De ble derimot helt oppslukt da Cosette entret skjermen med en sang de har hørt før. De har mamma nemlig synget som vuggesang for de......
Her: Castle on a cloud.
Jeg er i grunnen ingen typisk musikal-berte, men akkurat denne har så mye herlig musikk. Grine-Nina begynte å sipe FØR filmen begynte!
SLÅ DEN!!! 
*Oppgitt* 
PS Etter en time gav Leon opp. "Slå av sønginga og sett på barnetv i staan!" 
Dermed ble han plassert med Netflix på pappas PC i glassverandaen med hodetelefoner!


4 comments:

  1. Syns det er veldig lurt å lære ungene forskjellige smaker og forskjellige sjangre innen film og serier og gjerne bøker og musikk også.
    Tror de får et rikfold som gjør at de tjener på det i lengden.
    Datteren min er litt eldre enn dine,men hun sier at at hun vil heller høre på Queen eller noen av de eldre som eg har hørt på opp igjennom årene enn alt det nye når det er roadtrip eller hyttetur. Hun mener at dagens musikk er så kjedelig om man høre den i timesvis.Så hun liker litt av hvert og har alt fra det helt nye til eldre musikk på Spotifyen.
    Forskjellig musikk til forskjellig behov -rydding, trening, kose musikk osv

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Les Misérables <3
    Gåsehudfaktor over hele kroppen fra første tone !

    ReplyDelete
  4. Ja jeg elsker den filmen og musikken! Såå fin! Klem Anette

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)