Thursday, October 3, 2013

Sannheten!!!

Tror du virkelig at alle interiørbloggere tar "dagens interiørbilde" hver dag og blogger om det....?
Mulig noen gjør det, men de med små barn og full jobb, uten vaskehjelp rekker IKKE dette! 
Nei, da bruker man såkalte "arkivbilder" fra en eller annen søndag, da man tok 150 bilder av et nyryddet hus, for å posjonere de utover i ukene. 
Dette er ett arkivbilde av kjøkkenet mitt: 
 Dette, derimot er sannheten:
 En tekopp, gjenglemt svarskjema til skolen, pledd (over alt) og duk på halv åtte.....
"Har du gjort det som står på listen?" Spør jeg da jeg ringer hjem senere på dagen.
"Hvilken liste??" er svaret.
Tror seriøst jeg må ta med meg alle 3 jentene til optikeren!!!

Man tager hva man haver, vettu! Lokket til gårsdagens pizza-eske (mannen jobbet overtid) er fin. Gjenbruk er jo fremdeles litt in.
(Jeg kan legge til at vi hadde hjemmelaget dressing og pastasalat ved siden av da, og beviset er dørslaget etter pastaen som ikke har gått tilbake på spiskammerset av seg selv!)
 Mor har noen travle dager på jobb, og er NOE utslitt når hun kommer hjem......
Pepsi for å våkne, og plastelina.... -til pålegg...(?)
 Mitt oversiktlige hjemmekontor....
Betalte regninger og spiste frokost samtidlig. Jeg er nemlig en racer på multitasking! ;)

Om man ser bort fra den overfylte kurven med rene sengklær, etter at Nathalie skiftet på sengene sin i går, er det vel vaskerommet som kommer best ut i dag. (Tv-stua og glassverandaen er ikke så ille da, og det er vel derfor de er så hyppig publisert her....)
Jeg kan legge til at jeg liker å dra fra ett ryddig hus om morgenen, men i dag måtte jeg få unna noen regninger, for jeg kom på at jeg hadde glemt å betale husleien til butikken (-Igjen!!!)
Jeg og regnskap= litt sånn Klabb & Babb.....

8 comments:

  1. Hahaha... Du har så rett så rett!! Det er da vel ikke så mange som tror at alle vi som blogger har det så strøkent hjemme til en hver tid. Jeg pleier å si at det er da heller ingen foreldre som legger ut bilder av sine små håpefulle med rennende snørr og tårer etter ett raseriutbrudd heller - og det er vel ingen som tror at små barn alltid er snille, stille og rene heller. Men det er jo helst den strigla og polerte overflaten, glansbildene vi ønsker å vise hverden - uansett hva vi skal vise fram! For egen del nå jeg innrømme at jeg gjerne rydder og strigler litt ekstra for at jeg kanskje kan få til ett blogginnlegg den dagen. Om ikke annet - så blir det ett par bilder fra en liten og ryddig krok. Og jeg regner meg som ganske normal - og da tror jeg det samme gjelder for de fleste andre også.
    Ha en fantastisk helg, skjønne Nina!
    Titti-klem

    ReplyDelete
  2. Hei :-) Så godt å se at det ikke bare er vi som har det slik ;-) Her flyter det overalt om dagen :-) Ønsker deg en flott kveld. Vi som jobber for oss selv må prøve å slappe av litt også ;-) For å få det til, må vi rett og slett blåse litt i hvordan det ser ut rundt oss. Jeg synes vi fortjener en klapp på skulderen begge to jeg. Vi gjør så godt vi kan :-) Klem Hilde

    ReplyDelete
  3. hahaha er jo sånn de fleste av oss har det,men er vel ikkje så morsomt å vise på en blogg hver gang.

    Det er som makeup bloggere -skal de vise bilde av segselv med tynt lag maskara? Blir vel neppe mange som blir inspirert av det.

    De fleste av oss VET at bildene ikkje viser sannheten om folks hem og liv hele tiden -er bare de som går i fellen og tror at alle MÅ være perfekte som sliter seg ut for å klare det :)

    Så bare vis du -rydde bilder og rotebilder og nyheter fra butikkene og glimt fra hverdagen :)

    ReplyDelete
  4. Hehe - liker din ærlighet altså :)
    Og kjenner meg meget godt igjen på mye!
    Men synes at du tross alt har et fint og ryddig hjem med tanke på alt du skal rekke rundt :)
    (ps- det finnes automatisk trekk for husleien, veldig praktisk ;)

    ReplyDelete
  5. hehe, ja, dette er nærmere sannheten hos meg også igrunn.

    Men du skal ha for nydelig blomsterbukett på hjemmekontoret! :D

    ReplyDelete
  6. Ser kjent ut ;)

    God helg :)

    ReplyDelete
  7. Hihi,kjenner meg veldig igjen;)
    Vi interiørinteresserte liker nok generelt å ha det ryddig,men det er selfølgelig ikke alltid dette lar seg gjøre,spesielt ikke om man har mann og barn i hus;)
    Men godt å se at det er liv i leiren da:)
    Ha en finfin helg!
    Klem Caroline

    ReplyDelete
  8. So true ;)
    Og sjeeeeeeldent har jeg et HELT ryddig hus..Og hvis JEG ikke liker å se på rotet mitt, så tror jeg heller ikke andre vil, så da blir det bilder av ryddige kroker;)
    Og unger? Jeg ble dritimponert av at mine for en gangs skyld satt ranselen på rommet av seg selv!!
    God helg:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)