Monday, October 7, 2013

Inn i skapet.....

Fra å ha ett ryddig hus i over en uke, lager vi totalt kaos på omtrent 5 minutt....
Jeg har handlet i egen butikk, og kjøpt meg nytt skap i stua, og bytter ut det jeg fikk for 20 år siden med forholdsvis god samvittinghet. 
Jeg savnet ett skap med skikkelig høyde, da det jeg hadde før var 195cm opp på øverste pynten, er dette 230cm høyt. Med 265 cm opp til taket, er vi avhengig av en skikkelig høyde for at det ikke skal se ut som skapet er dverg. 
 Jeg ble selvsagt litt paff over bredden på skapet, for jeg mente å ha lest at det var 100cm bredt, men det er tydeligvsi 121cm....(!)
Så pidestallskapet mitt må ut.
Heldigvis har jeg en gang/hall, -men der står ett annet pidestallskap.....
Ja, ja....
Så er det bare å begynne å putte inn igjen i skapet....
 Siden dette er mye større enn det forrige, har det også mer plass.
Middagsserviset mitt til 20 personer har stått i den største sjenken, ble nå flyttet hit.
Jeg begynte å samle på dette for 15 år siden da Nathalie skulle døpes, og var så heldig at jeg fikk supplert med endel senere, kjøpt brukt. Dessverre hadde hun allerede solgt suppetallerkene sine, så jeg har ikke flere enn 10.
 I tillegg har jeg klart å knuse lokket til terrinene min, og skulle virkelig gjerne ha hatt en ny....
Serviset heter Nostalgi fra Mitterteich (Bavaria, Germany) og om noen selger deler, kjøper jeg gjerne.
Husker så godt at Bondeserviset fra Porsgrunn var så populært den gangen for 15 år siden, men jeg ønsket ett med mer nøytralt mønster som jeg også kunne vaske i oppvaskmaskin.
Har også kaffeservise til 24 personer + ekstra askjetter.
Etter 15 år er jeg ikke lei, -og priser bare meg selv for å tenke så tidløst, midt inne i den grønne/røde og gule perioden.
Jeg har også de nydeligste glassene med tinnstett, som MÅ vaskes for hånd, men de får jeg vise en annen gang.

Det ble litt mørkt, men når alle stolene blir linfarget, og pidestallskapet fyker ut, blir det vel ikke så ille.
I mellomtiden har jeg fasttrekk til en sparekonto hver måned, som brukes til nødvendigheter, ferietur eller noe jeg ønsker meg.


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)